מהם היתרונות שיש לקהילה דיגיטלית, ואיך היא תורמת לכל אחד מחברי הקהילה?
Posted on 1 בנובמבר 2019Like
Leave a Comment
מה שמייחד קהילות ומה שהופך אותן לכאלה – זהו "משולש הערך". בקודקוד אחד יש את "מנהלי הקהילה" ובשני הקודקודים האחרים – "חברי הקהילה". כאשר ישנו ערך שעובר בין כל קודקוד – ממנהל הקהילה לחברי הקהילה >> חברי הקהילה לחברי הקהילה >> חברי הקהילה חזרה למנהל הקהילה.נקודה חשובה, חשוב ביותר שגם מנהלי הקהילה יקבלו ערך בחזרה מחברי הקהילה, אחרת בואו נודה באמת, לאורך זמן, הם יאבדו עניין או שהשחיקה תגיע, הקהילה תידחק הצידה בסדר העדיפויות שלהם, והיא פשוט תגווע.מהו אותו הערך שמקבל כל אחד מהקהלים בקהילה: – קהל הליבה (הקהל עבורו הקהילה הוקמה מלכתחילה) מקבל המון אינפורמציה, תמיכה ומענה לשאלות. –
האם קהילה דיגיטלית מתאימה לכל עסק, איך אפשר לדעת אם זה "נכון לי"?
Posted on 24 באוקטובר 2019Like
אני נשאל הרבה פעמים את השאלה הזו מצד בעלי עסקים אשר מעוניינים להבין, האם בניית קהילה היא רלוונטית עבור העסק שלהם ועבורם באופן אישי. ברירת המחדל שלי כששואלים אותי את השאלה הזו, אני אומר "כן"… אבל! אם בעל העסק לא מבין את מהותה של קהילה, וכל מטרתו היא שיווק עצמי בלבד. אם אין לו את הפניות, הסבלנות והמחוייבות לניהול הקהילה. אם אינו מבין שהערך שהוא יקבל זה ערך ארוך טווח ולא מיידי. אז בגדול, חבל על הזמן. בשיחות הטלפון שיש לי עם עסקים המעוניינים בבניית קהילה, יש כמה דברים ראשוניים שאני בודק איתם לפני שאנחנו ממשיכים לשלב הבא: 1) האם
עד 2021 80% מהתוכן שנצרוך יהיה בוידאו – מה אפשר לעשות בנידון בקהילה שלנו?
Posted on 11 באוקטובר 2019Like
באחד הבלוג-פוסטים הקודמים ציינתי את העובדה שיצא לי לקרוא מאמר על כך שעד 2021, מעריכים כי 80% מהתוכן שאנחנו נצרוך ברשת יהיה בוידאו. כבר היום ניתן להרגיש שאנחנו מתחילים לאבד סבלנות כאשר יש פוסט מלל ארוך, ואפילו לתמונות אנחנו כבר מגיבים פחות ופחות. וידאו תופס לנו את העין ומסקרן אותנו יותר. אחד הדברים שעשיתי אצלי בקהילה בהקשר לנ"ל, וצבר תאוצה בלתי רגילה ואהדה רבה בקרב חברי הקהילה, הוא לפתוח את "ערוץ הוובינרים" של הקהילה ? בהמשך לפוסט הזה שהעלתי בקבוצת הפייסבוק, יצרתי שאלון ב-Google Form בו החברים המעוניינים נתבקשו לציין באיזה נושא היו רוצים להעביר וובינר, מועד אפשרי להעברת הוובינר
איפה אתם צורכים תוכן בנושא קהילות?
Posted on 25 בספטמבר 2019Like
מספר מקורות תוכן טובים בעיניי שאני שמח מאוד לשתף איתכם (מהארץ והעולם). בארץ:★ Socialfairy★ Hadarbismut★ Blocal★ Tochenist★ CommunityForward★ UrbanBubble★ Barumansky בעולם (ארה"ב בעיקר):★ CMXhub★ Feverbee★ Communityroundtable★ VanillaForums★ Getopensocial בנוסף, תיצרו לעצמכם רשימת Feedly:כלי מצויין המאפשר לכם לקבל תוכן על כל תחום שמעניין אתכם מאלפי בלוגים ומדיות במקום אחד מרוכז ומתומצת – https://feedly.com תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים באתר, דף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב. 00
כשהחשיפה יורדת, מפזרים סיכונים – קהילה מרובת נכסים
Posted on 18 בספטמבר 2019Like
אחד הדברים שאנחנו שומעים לא מעט וגם מרגישים על בשרנו, הוא עניין החשיפה – ניכר כי פחות ופחות מחברי הקהילה שלנו נחשפים לתכנים שעולים אצלנו בקהילה.מרבית הקהילות הדיגיטליות (לפחות אלה שאני מכיר), מבוססות בעיקרן על פייסבוק.זה נכון שהן נתמכות ע"י פלטפורמות נוספות, אך הגרעין היא קבוצת הפייסבוק, ומשם הטראפיק זורם לשאר המקומות.החשיפה האורגנית של דף עסקי ירדה כבר לאיזור ה-3%, והחשיפה בקבוצת פייסבוק, שהיא מקור אורגני לחלוטין (אין קידום ממומן), גם כן יורדת בהדרגה, וכל פוסט שעולה, אנחנו עובדים קשה ומניעים לפעולה בכדי להגדיל את כמות החשיפה שהוא מקבל.דבר אחד נוסף שאנחנו שומעים הרבה גם כן, הוא "האלגוריתם של פייסבוק",
אסטרטגיית תוכן בקהילה
Posted on 11 בספטמבר 2019Like
נתחיל עם השאלה – למה לי בכלל אסטרטגית תוכן בקהילה?בפועל, מנהלי קהילות מגיבים המון, יוצרים קשרים ובכלל עסוקים מאוד בגישור, מעורבות ותגובתיות, והרבה פחות בלמידה ואסטרטגיה. אבל אם נתכנן כראוי, נאסוף את הדאטה הנכון ונשתמש בו, נהפוך את עצמנו למנהלי קהילות הרבה יותר טובים, ואת הקהילה שלנו ליותר מצליחה.פעמים רבות, מנהלי קהילה פועלים מתוך תחושות בטן ואינטואיציה (שהן גם כן סופר חשובות, אבל לא בלעדיות). לרובם אין בכלל אסטרטגיה או מטרות. הם קמים בבוקר, בודקים מה קורה בקהילה ואז מגיבים לה. מקור: אסטרטגיה בניהול קהילות באחד הבלוג-פוסטים הקודמים דיברתי על חשיבות הגדרת החזון שלנו עבור הקהילה, הגדרת מטרות הקהילה והגדרת
אירועי קהילה – מי, כמה, למה, איך
Posted on 4 בספטמבר 2019Like
בהמשך לבלוג-פוסטים הקודמים Online to Offline ו-מודלים עסקיים בקהילה בהם דיברתי על יציאת חברי הקהילה מהמרחב הדיגיטלי אל המרחב הפיסי ועל כך שזו אפשרות למוניטיזציה עבור מנהלי הקהילה, הפעם ארחיב על מה רצוי שיכלול האירוע עצמו, כמובן זה אינדיבידואלי לכל קהילה, אך הבסיס ברוב המקרים – הוא אותו הבסיס. מה כולל אירוע קהילה מבחינה טכנית:– הכרזה על האירוע (איוונט – תאריך ומיקום).– דף מקוון לרישום המשתתפים. – מקום אירוח נגיש (רצוי מאוד שיהיה בקירבת חניון ותחנת רכבת – אם אפשרי).– תוכן.– קידום של האירוע בנכסים הדיגיטליים של הקהילה.– כיבוד (מומלץ).– משוב מחברי הקהילה (!!!). הכרזה על האירוע – במידה והמרחב הקהילתי
שנה לאחר שינוי האלגוריתם של פייסבוק, איזה סוג תוכן הוא הכי טוב?
Posted on 28 באוגוסט 2019Like
היי חברים, הפעם אעשה קצת אתנחתא מניהול קהילה, ונדבר קצת על האלגוריתם של פייסבוק, מאחר ומרבית הקהילות כאן (להערכתי), הן קהילות פייסבוק. אז מהם סוגי הפוסטים עם הכי הרבה מעורבות (Engagement)?לאחרונה יצא לי לקרוא מאמר מעניין בנושא הזה, מסכם עבורכם את ממצאיו העיקריים: 1) עד חודש אוגוסט אשתקד, שינוי האלגוריתם של ה-News Feed הביא לירידה במעורבות בדפים העסקיים – בקטגוריות מסוימות, של עד 50% (!). 2) סרטונים לייב (Live Video) היוו את האחוז הנמוך ביותר מבחינת סוגי התוכן של 10,000 הפוסטים בעלי הביצועים הטובים ביותר (לתקופה ינואר-מרץ 2019) – Top 10,000 FB posts by format.פוסטים עם תמונה, היוו את החלק
מודלים עסקיים בקהילה
Posted on 21 באוגוסט 2019Like
היי חברים, הפעם נדבר על מודלים עסקיים בקהילה.לטעמי, יצירת מודלים עסקיים ברי קיימא בתוך הקהילה שלכם הם הכרחיים לשרידותה של הקהילה.מאחר וניהול הקהילה דורש הרבה מאוד משאבים של זמן, כלומר זה יהיה חייב לבוא על חשבון דברים אחרים, חובה שיהיה מודל כלכלי כלשהו אשר יממן את הפעילויות שהקהילה מוציאה אל הפועל ובמקביל את המשאבים אשר מקדישים מנהלי הקהילה לטובת הפעלתה השוטפת.אחרת, מה שיקרה לרוב הוא שחיקה של המנהלים ודחיקת הקהילה לטובת עיסוקים אחרים אשר בסופו של יום מפרנסים את מנהלי הקהילה.אם זו קהילת הלקוחות שלכם אשר מתנהלת סביב העסק, מה שציינתי בפסקה הקודמת יקרה בצורה טבעית. להלן רשימה של המודלים
ברשת ומחוצה לה – OTO: Online To Offline
Posted on 8 באוגוסט 2019Like
הפעם אדבר על החשיבות (אולי אפילו הקריטיות) של קהילות לצאת מהיותן אונליין גם לעולם הפיזי, ה-Offline או לעיתים יוצא לי להתקל במושג Onlife ? ראשית, כאשר חברי הקהילה מצטרפים לקבוצה שלכם, הם בעיקר "צופים מהצד" – Read Only, אם אפשר להגיד. הם עדיין לא מבינים כ"כ מי נגד מי, על מה מדובר, מה מצופה מהם, ומעדיפים כרגע (מטעמי נוחות והרגל) להיות במצב "ספיגה". מפגש קהילה קלאסי ? המטרה שלנו בתור מובילי הקהילה, היא לעודד אותם להפוך להיות קהילתיים יותר, פעילים יותר בקהילה שלכם. זהו אתגר לא פשוט, בייחוד שמרבית האנשים הם צופים מהצד, בכל סיטואציה חברתית אגב, לאו דווקא בתוך