מה שמייחד קהילות ומה שהופך אותן לכאלה – זהו "משולש הערך".
בקודקוד אחד יש את "מנהלי הקהילה" ובשני הקודקודים האחרים – "חברי הקהילה".
כאשר ישנו ערך שעובר בין כל קודקוד – ממנהל הקהילה לחברי הקהילה >> חברי הקהילה לחברי הקהילה >> חברי הקהילה חזרה למנהל הקהילה.
נקודה חשובה, חשוב ביותר שגם מנהלי הקהילה יקבלו ערך בחזרה מחברי הקהילה, אחרת בואו נודה באמת, לאורך זמן, הם יאבדו עניין או שהשחיקה תגיע, הקהילה תידחק הצידה בסדר העדיפויות שלהם, והיא פשוט תגווע.
מהו אותו הערך שמקבל כל אחד מהקהלים בקהילה:
- קהל הליבה (הקהל עבורו הקהילה הוקמה מלכתחילה) מקבל המון אינפורמציה, תמיכה ומענה לשאלות.
- הקהל המקצועי מקבל במה וחשיפה לפעילות שלו.
- מנהל הקהילה (בעל העסק) מקבל 3 דברים עיקריים – חשיפה (אנשים מדברים על הקהילה שלו וממליצים עליה) + הגדלת מעגל הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים + בונה את עצמו בתור אוטוריטה בתחומו.
בנוסף, יתרון מדהים עבור בעל העסק – קהילה זו הזדמנות אדירה להבין את הצרכים של חברי הקהילה.
לעומת מקומות אחרים, בתוך הקהילה החברים מרגישים מאוד בנוח לשתף דברים, שסביר להניח שלא היו משתפים באף מקום אחר.
מתפקידו של מנהל.ת הקהילה הוא לזהות דפוסים חוזרים, ולהעניק להם מענה.
קרדיט והשראה: ליאורה גולומב
והבלוג המצויין שלה: Urban Bubble
תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים
באתר, דף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב.