רעיונות לפעילויות תמיכה עבור חברי הקהילה בימי הקורונה
Posted on 15 במרץ 2020Like
Leave a Comment
יחד עם הנגיף, הקורונה הביאה איתה גם הרבה מאוד שאלות ואי וודאות.הקהילות נמצאות עכשיו בסוג של "מבחן", מאחר ומטרת מנהלי הקהילה כרגע היא להעביר את מרבית המשאבים העומדים לרשותם כדי להעניק תמיכה לצרכים הנוכחיים של חברי הקהילה שלהם עקב הקורונה.בין אם זה בעלי עסקים אשר מצאו את עצמם מחוסרי עבודה, שכירים שיצאו לחל"ת או אנשים שלחוצים לדעת מה עושים עם הכסף שלהם המושקע בשוק ההון – האם למכור? האם לקנות? ? זה הזמן שלנו, מנהלי הקהילה להיות שם עבורם, ולנסות לסייע להם עם האמצעים הקהילתיים העומדים לרשותנו, עד כמה שניתן. לשים את האינטרס האישי שלנו בצד, ולהיות שם עבורם. סולידריות
קהילה זה עסק, ולנהל קהילה זה כמו לנהל עסק
Posted on 4 במרץ 2020Like
אחד הדברים שאני טוען מזה זמן מה, הוא שקהילה – זה עסק, ולנהל קהילה מאוד דומה לניהול עסק. אם נפרק כמה מן האלמנטים של עסק, עם אנלוגיה לקהילה – לעסק יש חזון – לקהילה יש חזון.לעסק יש משימה – לקהילה יש משימה.לעסק יש תכנית עסקית אסטרטגית – לקהילה יש תכנית קהילתית אסטרטגית (קנבס קהילתי, 7Ps וכדומה).לעסק יש קהל יעד מוגדר – לקהילה יש קהל יעד מוגדר.לעסק יש לקוחות – לקהילה יש לקוחות (חברי הקהילה).לעסק יש צוות מוביל (גם צוות של אחד נחשב) – לקהילה יש צוות מוביל.לעסק יש שותפים (בחלק מהמקרים) ושת"פים – גם לקהילה יש שותפים ושת"פים.לעסק יש ערוצי
קהילות ענק VS קהילות נישה – לאן העולם הזה הולך?
Posted on 10 בפברואר 2020Like
למי שעדיין לא יצא להתקל, כך נראה תרשים “מחזור החיים” של קהילה דיגיטלית טיפוסית.מנסיוני בבניית קהילות, והיכרותי עם קהילות אחרות, אני יכול לומר בפה מלא שהתרשים הזה בהחלט מייצג את מה שקורה בשטח.ניתן לראות שאיפשהו שם בשלהי החודש ה-18 (בין שלב ה-Maturity ל-Saturation) מתחילה ירידה תלולה במספר החברים המצטרפים לקהילה (ציר ה-Y), ובמקביל גם ירידה בכמות האינגייג'מנט ובתחושה הקהילתית באופן כללי. מחזור החיים של קהילה דיגיטלית Feverbee.com שלב המיטוזה (Mitosis) במחזור החיים של קהילה אם יש לכם קהל פוטנציאלי גדול (או קהילה קיימת גדולה), רצוי להחליף את סדר העדיפויות שלכם מביצוע אופטימיזציה לאפשור תתי-קהילות דיגיטליות מרובות, קטנות יותר. מטרת השלב
למה מי שלא בונה קהילה פוגע בעסק שלו בטווח הרחוק?
Posted on 5 בינואר 2020Like
באחד הפוסטים הקודמים שלי דיברתי על חברות חד קרן ועל המיקוד ההולך וגובר שלהן בבניית קהילה סביב המותג שלהן. אנחנו רואים כיום כיצד אסטרטגיות שיווק מסורתיות נכשלות בעידן של חוסמי מודעות (ad blockers) ורווית-יתר של מותגים. במקביל, התחרות נעשית קשה יותר ועלות גיוס הלקוחות עולה כל הזמן. הכלכלה הדיגיטלית המודרנית דורשת גישה ייחודית לשיווק. זו הסיבה שרבות מהחברות המצליחות ביותר משקיעות בדברים שאינם מובילים ישירות ליותר מכירות, אלא הן מחזקות את המותג בטווח הארוך – הן מתמקדות בבניית קהילות סביב המוצר או השירות שלהן. אנחנו מתחילים להבין שלא משנה כמה טוב הוא הדבר שאנחנו מוכרים, בסופו של יום זהו רק
איך מספרים לעולם שהקמתם קהילה?
Posted on 24 בדצמבר 2019Like
אחד הנושאים שאני מדבר עליהם בפגישות הייעוץ יחד עם בעלי עסקים המעוניינים לבנות קהילת פייסבוק לעסק – הוא איך לספר לעולם שאנחנו פותחים קהילה, ואנחנו רוצים שכל מי שרלוונטי עבור הקהילה הזו – ידע על זה.לרוב, נתחיל קודם עם המעגלים הקרובים שלנו.רשתות חברתיות:– מעלים פוסט בפייסבוק המספר על הכוונות שלנו בבניית קהילה בתחום הרלוונטי ומהו הסיפור של הקהילה הזו שאנחנו רוצים לקדם, מיהו קהל היעד עבורה ומהן המטרות שלה, ומזמינים את החברים הרלוונטיים שלנו להצטרף.בנוסף,– אם יש לנו דף עסקי – מעדכנים גם שם בצורה דומה.– קבוצות וואטסאפ/טלגרם בהן אנחנו חברים, וקשורות בצורה ישירה לנושא הקהילה.– פוסט בקבוצות פייסבוק רלוונטיות,
מדוע חברות חד קרן (Unicorns) מתמקדות כל כך בבניית קהילות?
Posted on 13 בדצמבר 2019Like
תרגום המאמר המקורי: Why unicorn brands are so focused on building communities אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מסורתיות נכשלות בעידן של חוסמי מודעות (ad blockers) ורווית-יתר של מותגים. במקביל, התחרות נעשית קשה יותר ועלות גיוס הלקוחות עולה כל הזמן. הכלכלה הדיגיטלית המודרנית דורשת גישה ייחודית לשיווק. זו הסיבה שרבות מהחברות המצליחות ביותר משקיעות בדברים שאינם מובילים ישירות ליותר מכירות, אלא מחזקות את המותג בטווח הארוך – הן מתמקדות בבניית קהילות סביב המוצר שלהן. הדבר הפך להיות חשוב יותר ויותר עבור אותם המותגים שרוצים להגיע ולתקשר עם דור ה-Z. להפוך לתנועה ניהול קהילה חזקה אינה רק דרך לבדל את עצמך – זוהי דרך
כיצד קהילה דיגיטלית משתלבת במשפך השיווקי של העסק?
Posted on 3 בדצמבר 2019Like
לפני שאני צולל לקהילות ומשפכים שיווקיים, אגדיר ראשית מהי קהילה, מהי קהילה דיגיטלית, ומה הופך קבוצה של אנשים לקהילה. בצורה הכי פשטנית, קהילה היא בעצם קבוצה של א.נשים בעלי תחום עניין דומה החוברים למען קידום מטרה משותפת.ומה שהדיגיטל מסייע בו – זה שהוא "מבטל" את המרחק הפיסי בינהם, כך שהשיח בין חברי הקהילה יכול להעשות מכל מקום בעולם. כמה דוגמאות:קהילת התוכניסטים – קהילה שתחום העניין שלה הוא סביב כתיבת תוכן.קהילת אסטרטגיה שיווקית בכיף – קהילה שתחום העניין שלה הוא סביב שיווק דיגיטלי. מה שמייחד קהילות ומה שהופך קבוצת אנשים רנדומלית לקהילה – זהו "משולש הערך".בקודקוד אחד של המשולש יש את "מנהל הקהילה (בעל.ת העסק)" ובשני
האתגרים בניהול קהילה פיננסית לעומת ניהול קהילות אחרות
Posted on 22 בנובמבר 2019Like
קהילה פיננסית נכללת בקטגוריה הרחבה יותר של "קהילות מקצועיות".קהילה מקצועית זו קהילה שמהותה העיקרי הוא ידע והתייעצות, סביב הנושא המקצועי של הקהילה.כן, זו עדיין קהילה ויש בה שיתופים אישיים ופוסטים פחות רשמיים וגם תוכן בנושאים המשיקים לתחום המקצועי של הקהילה, אך מרבית הדיון הוא מקצועי וההוויה בקהילה, היא "פורמלית".אחד האתגרים שיש למנהלי קהילה בקהילות מקצועיות באופן כללי, הוא הקושי (הרב) בשמירת הקו הדק שבין תוכן ערכי לתוכן שיווקי. תמיד יש הרגשה שישנו כוח אדיר אשר מנסה למשוך אותו/ה לכיוון השיווקי, ואנחנו המנהלים מקדישים המון אנרגיה בכדי לשמר, לדייק ולתקן במידת הצורך את התכנים שעולים כך שמצד אחד יזוקקו בתור ערך
מעורבות בקהילה – האתגר הגדול ביותר בניהול קהילה, כיצד מתמודדים?
Posted on 12 בנובמבר 2019Like
מסקר שנערך בקרב מנהלי קהילה ובוא נשאלה השאלה – "מהו האתגר הגדול ביותר בניהול קהילה לדעתכם? התשובה שחזרה על עצמה בצורה מובהקת היא "חוסר מעורבות".היום קל מאוד לפתוח קבוצה, זה נעשה ע"י שני קליקים על העכבר, אבל להתניע אותה.. זה כבר סיפור אחר לגמרי. לא אחת, אנחנו רואים מה שנקרא – "פילים לבנים", זהו מושג נדל"ני שנותן מטאפורה לבניינים שלא הושלמה בנייתם והפרוייקט ננטש ע"י הקבלן.גם כאן, מנהל הקבוצה מגיע עם המון מוטיבציה, עם טונה של תוכן רלוונטי, מספר לכולם שהוא הולך לבנות קהילה יוצאת דופן, ו… צרצרים. לא קורה בה כלום חוץ מדיון שלו/ה עם עצמו/ה. החברים פשוט נמנעים
קהילת פייסבוק זה לא דף עסקי!
Posted on 5 בנובמבר 2019Like
מרבית הפניות שאני מקבל מבעלי עסקים, עוסקות בשני אתגרים עיקריים:1) אני רוצה לבנות קהילה, איך מתחילים?2) פתחתי קבוצה והיא לא מתרוממת, אני מרגיש.ה שאני מדבר.ת שם עם עצמי, איך אפשר לגרום לה להתרומם ולאנשים להיות מעורבים יותר?בבלוג-פוסט הזה אני רוצה לדבר על הנקודה ה-2.לאחר הפנייה אני נכנס לקבוצת הפייסבוק הרלוונטית, ומה שאני רואה ברוב רובם של המקרים, הוא שהתוכן הקיים בקבוצת הפייסבוק, שווה כמעט במדוייק, לתוכן שיש לאותו בעל העסק בדף העסקי.קהילת פייסבוק זה לא דף עסקי!!המטרות הן שונות לחלוטין, והשפה בה נתנהל בתוך הקהילה שונה במהותה מהשפה השיווקית/קידומית שבה אנחנו מתנהלים בדף העסקי. קהילת פייסבוק זה לא דף עסקי