נתחיל עם השאלה - למה לי בכלל אסטרטגית תוכן בקהילה?
בפועל, מנהלי קהילות מגיבים המון, יוצרים קשרים ובכלל עסוקים מאוד בגישור, מעורבות ותגובתיות, והרבה פחות בלמידה ואסטרטגיה. אבל אם נתכנן כראוי, נאסוף את הדאטה הנכון ונשתמש בו, נהפוך את עצמנו למנהלי קהילות הרבה יותר טובים, ואת הקהילה שלנו ליותר מצליחה.
פעמים רבות, מנהלי קהילה פועלים מתוך תחושות בטן ואינטואיציה (שהן גם כן סופר חשובות, אבל לא בלעדיות). לרובם אין בכלל אסטרטגיה או מטרות.
הם קמים בבוקר, בודקים מה קורה בקהילה ואז מגיבים לה.
מקור: אסטרטגיה בניהול קהילות
באחד הבלוג-פוסטים הקודמים דיברתי על חשיבות הגדרת החזון שלנו עבור הקהילה, הגדרת מטרות הקהילה והגדרת המשימה (Mission) של הקהילה שלנו.
ובכדי להשיג את אותם היעדים שהגדרנו - אנחנו צריכים לבנות את תכנית הפעולה.
את התכנית אנחנו נבצע (בין היתר) באמצעות הגדרת אסטרטגיית התוכן שלנו בקהילה (הגאנט הקהילתי) - כזו שתקדם אותנו לקראת המטרות שקבענו לעצמנו.
אני באופן אישי בונה תכניות תוכן רבעון אחד קדימה - תכנית רבעונית, בהתאם ליעדים אותם אני רוצה להשיג באותו הרבעון (ובהמשך), ואני מבקר באדיקות אחר הלו"ז שקבעתי, ומעדכן תוך כדי תנועה, במידת הצורך (חשוב שתהיה דינמית וניתנת לשינויים/עדכונים) מאחר ואנחנו קובעים תקופה מסויימת קדימה, וקהילה כמו עסק - היא מאוד דינמית.
משתף אתכם כאן בקובץ שמצאתי ברשת ותוכלו להוריד לעצמכם למחשב לצורך בניית תכנית התוכן שלכם - אסטרטגיית תוכן - קובץ אקסל
אני מאוד ממליץ בתכנית שלכם ליצור "פינות קבועות" (אותה החזרתיות/טקסיות שדיברנו עליה בעבר) - פינות שבועיות/דו-שבועיות.
משהו שנותן מענה לבקשות/צרכים שעולים מהקהילה בצורה תדירה.
הפינות האלה בעצם "מגדרות" את התוכן שלכם בקהילה.
תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים
באתר, דף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב.