היי חברים, הפעם אעשה קצת אתנחתא מניהול קהילה, ונדבר קצת על האלגוריתם של פייסבוק, מאחר ומרבית הקהילות כאן (להערכתי), הן קהילות פייסבוק.
אז מהם סוגי הפוסטים עם הכי הרבה מעורבות (Engagement)?
לאחרונה יצא לי לקרוא מאמר מעניין בנושא הזה, מסכם עבורכם את ממצאיו העיקריים:
1) עד חודש אוגוסט אשתקד, שינוי האלגוריתם של ה-News Feed הביא לירידה במעורבות בדפים העסקיים - בקטגוריות מסוימות, של עד 50% (!).
2) סרטונים לייב (Live Video) היוו את האחוז הנמוך ביותר מבחינת סוגי התוכן של 10,000 הפוסטים בעלי הביצועים הטובים ביותר (לתקופה ינואר-מרץ 2019) - Top 10,000 FB posts by format.
פוסטים עם תמונה, היוו את החלק הארי - עם כמעט 50% (4,754).
וידאו מקורי (לא לייב) במקום השני (3,922).
3) בכל הנוגע למספר האנגייג'מנט *הכולל* הממוצע לסוג תוכן של פוסט, וידיאו מקורי Native Video (לא וידאו לייב) - הציג ביצועים טובים יותר מפוסטים עם תמונה, עם המעורבות הממוצעת הכוללת הגבוהה ביותר בכל התקופה שנחקרה.
שיתופים ותגובות (Shares and Comments):
4) כשמדובר במספר השיתופים הממוצע לפי סוג הפוסט, הוידאו המקורי המשיך לשלוט מבחינת הפורמטים של התוכן, והשיג ביצועים טובים יותר מהתמונות, הסרטונים לייב והקישורים החיצוניים (External Links).
5) עם זאת, הוידיאו לייב עלה לראש הרשימה בכל הנוגע לכמות התגובות הממוצעת (!).
השיעור הגבוה של התגובות בקרב תוכן וידאו לייב, יכול לנבוע מהרצון בקרב המשתמשים להשתתף בדיון *בזמן אמת* (Real-Time) סביב אירוע בזמן שהוא מתרחש.
אם נסכם בכמה משפטים:
- במידה ומעלים פוסט מלל, אז עדיף להוסיף לו תמונה.
- פוסטי וידאו צוברים יותר ויותר תאוצה בפייסבוק, באופן כללי, ובייחוד
הוידאו לייב FB LIVE, מאחר וכיום אנחנו בעידן ה-"כאן ועכשיו".
זהו התוכן המעודכן ביותר, העכשווי ביותר, בזמן אמת - Real-Time, ולשם פייסבוק מכוונת (בהתאם לדרישות המתפתחות שלנו המשתמשים).
**אפשר לראות זאת גם באינסטגרם (השייכת לפייסבוק) - בוא הפיד הראשי כבר מקבל פחות ופחות עניין, ודווקא הסטורי שהוא הכי קרוב ל-"זמן אמת", צובר תאוצה.
לינק למאמר המקורי תוכלו למצוא בלחיצה כאן