איך לבנות קהילה מאפס?
Posted on 27 בדצמבר 2020Like
Leave a Comment
בהשראת המאמר – How to Build a New Community from Scratch יותר ממיליארד אנשים משתתפים בקבוצות פייסבוק מדי חודש. בחמש השניות שלוקח לכם לקרוא את המשפט הזה, אפשר להניח שלפחות קהילה חדשה אחת נוצרה אי שם בעולם.אבל, אנחנו כבר לא רק שבטים מקומיים שמתאספים סביב מדורה. כיום אנשים פעילים בקהילות רבות ושונות במקביל, וחלק ניכר מחווית הקהילה שלנו נמצא באינטרנט. המשמעות היא שהקהילה שלכם נלחמת על תשומת הלב של החברים בים אינסופי של אפשרויות והסחות דעת.הסביבה אמנם שונה, אך היסודות של מבני הקהילות היו תמיד זהים. בין אם אתם בונים קהילה לשבט, לעיר, לתחביב או למותג, אתם יכולים להשתמש באותה
למה ניהול קהילה חשוב לעסק שלכם (ואיך לעשות את זה נכון)
Posted on 11 בנובמבר 2020Like
ניהול קהילה הוא מונח שנתפס לעתים קרובות באופן שגוי על ידי אנשים רבים, כניהול רשתות חברתיות. אבל למרות שהבנה בניהול קהילות הוא חלק עיקרי בכל אסטרטגיית ניהול רשת חברתית, ניהול הקהילה שלכם הופך להיות חשוב יותר ויותר ככל שהקהל שלכם גדול יותר.ניהול קהילות עוסק במערכות יחסים ובאופן בו מותגים מנצלים הזדמנויות לתקשר עם קהילות במרחבים מקוונים ציבוריים. ואם אתם מתכננים לבנות עסק ארוך טווח עם מותג חזק, כדאי שתשקיעו בבניית קהילה חזקה ותומכת. מה זה ניהול קהילה? במונחים מציאותיים, קהילה היא קבוצה של אנשים שמתאגדים מתוך מכנה משותף בסיסי, לקיום דיונים, קידום מטרות ושיתוף רעיונות, אבל במונחים מקוונים, הקהילה שלכם
לפעמים בקהילה כל המוסיף (תוכן) גורע
Posted on 18 באוקטובר 2020Like
בהשראת הבלוג-פוסט: Running A Simple ‘Helpful Content’ Analysisבמהלך הקיץ עבדנו עם צוות קהילה שבילה קצת יותר מ-40% מזמנו ביצירת תוכן לחברי הקהילה.הם יצרו קטעי וידאו, וובינרים, מדריכים, פוסטים בפייסבוק ובבלוג וכו'. אבל הם מעולם לא בדקו איזה מהתכנים הם הכי מועילים לחברים. הם פשוט המשיכו לפמפם עוד ועוד. חשדנו שמדובר בכמות מוגזמת, אבל היינו זקוקים לנתונים כדי להוכיח את זה. אז ערכנו שלוש בדיקות פשוטות: הראשונה הייתה ניתוח רגרסיה פשוט. קיבצנו את התוכן לקבוצות לפי סוג המדיום (קטעי וידאו, וובינרים וכו') ובחנו איזה סוג תוכן קיבל את מירב ההצבעות מחברי הקהילה כתוכן המועיל ביותר עבורם.לאחר מכן, ערכנו את אותו הניתוח
מהי התכונה שחייבת להיות אצל מנהלי קהילה כדי שהיא תצליח?
Posted on 23 באוגוסט 2020Like
אסטרטגים קהילתיים, מנהלים ומנחים הם מעולים. אך אחד התפקידים החיוניים ביותר בכל קהילה הוא מנהל קהילה בעל מוטיבציה פנימית חזקה. כזה שיבלה כמעט את כל זמנו במגע ישיר עם חברי הקהילה. עבדתי לאחרונה עם לקוח שהיו לו כמה אנשי צוות בקהילה, אבל אף אחד מהם לא היה באמת מחוייב לתפקיד הזה… וכך זה גם היה מורגש. חברי הקהילה לא קיבלו את האיכות והכמות של התגובות המגיעות להם. לא היה מישהו שהם יכלו לסמוך עליו ולבנות איתו מערכת יחסים טובה. הטון של הקהילה היה מנומס וישיר במקום חם ומסביר פנים. כשאני מייעץ בנוגע לגיוס עובד או פרילנסר לטובת ניהול הקהילה, אני
איך מקימים קהילה? מתחילים בבניית אמון
Posted on 9 באוגוסט 2020Like
בהשראת המאמר המעולה Begin with Trust חברת Uber התחילה את דרכה כסטארט-אפ ייחודי ומבטיח, אך נראה כי הצלחתו באה על חשבון של הגינות בסיסית. בתחילת 2017 למשל, כאשר נהגי המוניות פתחו בשביתה בעיר ניו יורק במחאה על איסור הכניסה של הנשיא טראמפ, נראה כי אובר השתמשה בטקטיקות בכדי להרוויח מהמצב – מהלך שהביא למהומה רחבה וקמפיין deleteUber#. חודש לאחר מכן, זמן לא רב לפני הפגישה, מהנדסת אובר בשם סוזן פאולר כתבה בלוג אמיץ על חוויותיה לגבי הטרדה ואפליה בחברה, שגרמו לזעם רב יותר. האשמות נוספות שקיבלה החברה בתקופה זו חיזקו את המוניטין של אובר כחברה בעלת "דם קר" שתעשה כמעט
מהן הסיבות המרכזיות שבגללן מותגים רוצים לבנות קהילה?
Posted on 13 ביולי 2020Like
מחקר עומק שביצע ארגון CMX בשנת 2016, ומאוד רלוונטי גם היום, בחן את המניעים העסקיים ואת שיטות העבודה המומלצות לתפעול קהילות מותג דיגיטליות. מבין כ-400 מנהלי שיווק וקהילה שהשתתפו במחקר, שני שליש ניהלו קהילת מותג בפועל, ושליש שקלו לבנות כזו, אבל עדיין לא השיקו אחת. משתתפי המחקר הגיעו הן מארגוני B2B והן B2C, ונעו בגודל בין פחות ממאה ליותר מ-50,000 עובדים במשרה מלאה. המותגים מאמינים שהקהילה תשפיע על פעולות הליבה של הארגון 86% מכלל מגיבי הסקר מאמינים כי קיום קהילת מותג ישפיע לטובה על פעולות הליבה, בעוד 85% מאמינים כי היא תשפר את מסע הלקוח ותגדיל את האמון במותג. המותגים
רשימת קורסים ומקורות תוכן מובילים (לדעתי) לניהול קהילות
Posted on 31 במאי 2020Like
משתף איתכם מספר מקורות תוכן טובים של קולגות שאני עוקב אחריהם (מהארץ והעולם) וממליץ לכם לעקוב גם כן, בתחום של ניהול קהילות. בלוגים בארץ לניהול קהילות – הבלוג Social Fairy הבלוג של הדר ביסמוט הבלוג Urban Bubble הבלוג של בר אומנסקי בלוגים בעולם (ארה"ב בעיקר) לניהול קהילות – הבלוג של CMX הבלוג של FeverBee הבלוג של Community Roundtable הבלוג של Vanilla Forums הבלוג של Open Social פודקאסטים על ניהול קהילות – Communicast (בעברית)C2C Podcast (באנגלית)Masters Of Community (באנגלית) קבוצות פייסבוק מומלצות עבור מנהלי קהילה – Community Forward Community Leadership Israel קורסים מובילים בנושא ניהול קהילות – הקורס של Elevation Academy
מה הופך חברי קהילה למחוייבים יותר ועם תחושת שייכות חזקה לקהילה?
Posted on 19 במאי 2020Like
מתוך מאמר מעולה שקראתי בנושא – Creating a Community Commitment Curve אחת השאלות הנפוצות ביותר שמנהלי קהילה שואלים היא: "כיצד אוכל להגדיל את המעורבות של חברי הקהילה שלי?". אף שזו אחת השאלות הנפוצות, האמת היא שלרוב זו לא השאלה הנכונה שצריכה להישאל. הסיבה לכך היא שאין דרך אחת להניע את חברי הקהילה. לעתים קרובות, השואלים את השאלה רוצים טיפים מהירים (קיצורי דרך) ורעיונות אקראיים. אבל רעיונות אקראיים הם בדיוק כאלה: אקראיים. הקהילה שלכם אינה רק מקום אקראי וכללי עבור החברים בה בשביל להתכנס, זה מקום שבו אנשים מתכנסים כדי לחלוק מטרה או זהות משותפים. ולכן, כל מעורבות צריכה לשרת את
אילו פלטפורמות ואפליקציות קיימות לניהול קהילה?
Posted on 26 באפריל 2020Like
מרבית הקהילות הדיגיטליות (לפחות אלה שאני מכיר בארץ), מבוססות בעיקרן על פייסבוק.זה נכון שהן נתמכות ע"י פלטפורמות נוספות, אך הגרעין היא קבוצת הפייסבוק, ומשם הטראפיק זורם לשאר הערוצים של הקהילה – אינסטגרם, ניוזלטר, ערוץ יוטיוב, לינקדאין (לעיתים), וואטסאפ, טלגרם וכו', כמו שהרחבתי בעבר בפוסט הזה. בעולם (לעומת הארץ), לא תמיד נהוג שקבוצת הפייסבוק מהווה את הבסיס לקהילה, בייחוד אם העסק שלכם הוא גלובלי.בתרשים הבא תוכלו לראות את הפלטפורמות לניהול קהילה הנפוצות ביותר, מתוך סקר שעשו CMX – ארגון המקדם את תחום הקהילות בעולם. מצרף קישורים לפלטפורמות המצויינות בתרשים הנ"ל (ונוספות): Slack (מתאימה מאוד עבור קהילה פנים ארגונית)DiscourseKhorosHigher LogicMobilizeVanilla ForumsChimu תוכלו
איך מודדים הצלחה של קהילה דיגיטלית?
Posted on 25 במרץ 2020Like
אחד הנושאים הכי פחות מדוברים לטעמי בתחום של ניהול קהילות (אחרי נושא השחיקה), הוא המדידה.איך אנחנו מודדים את הקהילה שלנו? ע"פ אילו מדדים? איך אנחנו יודעים שאנחנו בדרך הנכונה? המודל שאני נעזר בו למדידת הערך החברתי ו/או העסקי של הקהילה, הוא מודל ה-SPACE שפיתחו CMX, עליו תוכלו לקרוא עוד בלינק הזה. ע"פ המודל, כל הקהילות יכולות להפיק את הערך החברתי/עסקי שלהן באחד מהאיזורים הבאים: Customer Support/Successהמשתמשים עונים על שאלות ופותרים בעיות אחד של השני בכדי להיות מוצלחים יותר.זהו אזור של קהילה שרובכם בוודאי מכירים. זה יכול להיות בצורה של פורום תמיכה בו אנשים מעלים שאלות והקהילה עונה להם.זו יכולה להיות