בהשראת הבלוג-פוסט: Running A Simple ‘Helpful Content’ Analysis
במהלך הקיץ עבדנו עם צוות קהילה שבילה קצת יותר מ-40% מזמנו ביצירת תוכן לחברי הקהילה.
הם יצרו קטעי וידאו, וובינרים, מדריכים, פוסטים בפייסבוק ובבלוג וכו'.
אבל הם מעולם לא בדקו איזה מהתכנים הם הכי מועילים לחברים. הם פשוט המשיכו לפמפם עוד ועוד.
חשדנו שמדובר בכמות מוגזמת, אבל היינו זקוקים לנתונים כדי להוכיח את זה.
אז ערכנו שלוש בדיקות פשוטות:
הראשונה הייתה ניתוח רגרסיה פשוט. קיבצנו את התוכן לקבוצות לפי סוג המדיום (קטעי וידאו, וובינרים וכו') ובחנו איזה סוג תוכן קיבל את מירב ההצבעות מחברי הקהילה כתוכן המועיל ביותר עבורם.
לאחר מכן, ערכנו את אותו הניתוח אבל הפעם קיבצנו את התוכן לפי נושאים (Topics).
לסיום, ראיינו קבוצה מצומצמת של חברי קהילה וביקשנו מהם להיזכר אילו תכנים הם מצאו שהיו השימושיים ביותר עבורם בשנים האחרונות.
הממצאים:
הניתוח הראשון הראה שמדריכים (playbooks) היו ללא ספק סוג התוכן הפופולרי ביותר.
הניתוח השני הראה כי תוכן ברמת מתחילים קיבל מעט יותר הצבעות מכל נושא אחר.
אולם הראיונות הניבו את התובנה המרתקת ביותר. חברי הקהילה לא הצליחו לעמוד בקצב!
הם היו מסמנים לעצמם חומרים שנראו מאוד שימושיים, אך הם מעולם לא חזרו לקרוא אותם. זה גרם להם להרגיש רע.
בקיצור, המאמץ הרב שצוות הקהילה השקיע ביצירת תכנים חדשים, גרם לחברי הקהילה להרגיש רע עם עצמם.
לכן, השתמשנו בנתונים האלה כדי לצמצם בצורה דרסטית את כמות התוכן שנוצר בקהילה, להכפיל את כמות המדריכים ואת החומרים ברמת מתחילים.
ניתוח מהסוג הזה אינו קשה במיוחד לביצוע והוא יכול לעזור לכם לחסוך מלא זמן ומאמץ, תוך מתן חוויה טובה יותר לחברים שלכם בקהילה.
תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים
באתר, דף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב.