מיהו מנהל/מוביל/יזם/בונה קהילה?
Posted on 31 ביולי 2019Like
Leave a Comment
היי חברים, ממשיך בפוסטים עם טיפים והמלצות בנושא ניהול קהילה. והפעם – מיהו מנהל קהילה? הגדרה שמצאתי באחד הבלוגים ברשת בנושא ניהול קהילה, והכי התחברתי אליה באופן אישי – ★ מנהל קהילה הוא זה שיוצר אותה ומאחד אותה סביב ציר משותף של ערך ומשמעות – שברוב המקרים מגולם בו עצמו (!) חייב להיות חלק ממנה, בגובה העיניים, נגיש ושקוף לחברי הקהילה ★ בנוסף, לפי דעתי – – חייב להיות שירותי ובעל יחסי אנוש מצויינים, וחשוב לא פחות – סבלני.– כותב תוכן ברמה טובה עם זיכה טכנית/עיצובית לדברים (ואם הדבר הוא כרגע אינו הצד החזק שלכם – הייתי ממליץ לקחת קורס בנושא או שירות
כל פוסט של חבר/ה בקהילה רצוי שיקבל מענה
Posted on 12 ביולי 2019Like
כל פוסט / הודעה / בקשה שעולה על ידי חבר קהילה – רצוי מאוד שיקבלו מענה! זה מראה שחשוב לכם שלחברים בקהילה שלכם יהיה תמיד מענה. הם יעריכו זאת מאוד. חוק ההדדיות לגמרי עובד כאן – יש לנו (בני האדם) מאין צורך בלתי מוסבר לעזור למי שעזר לנו (לפחות כך זה אצל רובנו). ולכן, גם אותם החברים אשר קיבלו מענה מאיתנו, ישמחו לעזור בהמשך לאחרים. משהו נחמד שעשינו אצלנו בקהילה…יצרנו קובץ Google Sheet שחילקנו לחוצצים, כל חוצץ הוא תחום/נושא מסויים הקשורים לקהילה. כל פעם שראינו איש מקצוע/מבין דבר באותו התחום, רשמנו את פרטיו בחוצץ הרלוונטי. בכל פעם ששאלו שאלה הנוגעת
הבנת הצרכים של הקהילה #2
Posted on 2 במאי 2019Like
היי חברים, ממשיך בפוסטים עם טיפים והמלצות לבניית קהילה דיגיטלית. בפוסטים הקרובים אעסוק בנושא: *הבנת הצרכים של הקהילה*. בתור מנהלי הקהילה, אנחנו חייבים (!) להבין את הצרכים העולים מתוך הקהילה שלנו. להיות קשובים לחברי הקהילה, לזהות צרכים שחוזרים על עצמם ולחשוב כיצד אנחנו נותנים להם מענה ראוי. אחד האתגרים הגדולים שאיתו מתמודדים מנהלי קהילה, הוא ריכוז "הידע הקהילתי". במידה והפלטפורמה המרכזית שלכם לניהול הקהילה היא פייסבוק למשל, עולים לקבוצה כמויות אינפורמציה די מטורפות על בסיס קבוע, וקשה מאוד לרכז את התוכן במקום אחד. כל פוסט מידע שעולה נבלע בין עשרות הפוסטים שעולים אחריו, וכל פעם צריך לשלוף ידנית את הפוסט, במקרה
מעוררי מעורבות בקהילה בצורת "הזמנה לשיתוף"
Posted on 12 באפריל 2019Like
אומנם התחלתי בפוסט האחרון שלי בשרשרת פוסטים בנושא "הבנת צרכי הקהילה", אך רציתי לעדכן לגבי סוג פוסטים נוסף שהתחלתי לקדם לאחרונה בקהילה ועובד בצורה מדהימה להגברת המעורבות, והיה לי חשוב לשתף איתכם! 🙂 היי חברים, ממשיך בפוסטים עם טיפים והמלצות לבניית קהילה דיגיטלית (הנסיון שלי הוא בקהילה מקצועית). פוסטי "הזמנה לשיתוף" – פוסטים שבהם מבקשים מהמשתתפים לספר לכם משהו על עצמם ועל החיים שלהם. —-חברים יקרים!שתפו אותנו בכמה מדינות אתם משקיעים…שתפו אותנו מהי ההכנסה הפסיבית אליה אתם שואפים להגיע…ספרו לנו מהי העסקה הכי טובה שעשיתם…שתפו אותנו בספר, סרט, קורס ששינה את חייכם…שתפו אותנו איך התחיל לכם הבוקר ב-3 מילים…(משהו שראיתי ברשת)
הבנת הצרכים של חברי הקהילה
Posted on 20 במרץ 2019Like
היי חברים, ממשיך בפוסטים עם טיפים והמלצות לבניית קהילה דיגיטלית. בפוסטים הקרובים אעסוק בנושא: *הבנת הצרכים של הקהילה*. בתור מנהלי הקהילה, אנחנו חייבים (!) להבין את הצרכים העולים מתוך הקהילה שלנו. להיות קשובים לחברי הקהילה, לזהות צרכים שחוזרים על עצמם ולחשוב כיצד אנחנו נותנים להם מענה ראוי. אחת הדרכים הנפוצות עבור מתן מענה לצרכים הוא באמצעות שרשורים תדירים שחוזרים על עצמם בכל פרק זמן קבוע – אחת לשבוע/שבועיים/חודש.באותו ההקשר, דבר מאוד חשוב שצריך שיהיה בקהילה הוא ה"טקסיות" – לדוגמא שרשור שבועי. החברים יודעים שיש שרשור מסויים ביום מסויים ובשעה מסויימת וממתינים לו שיגיע, ממש כמו טקס. כל שרשור כזה אמור לענות
פרגון 🙂 פרגון 🙂 פרגון 🙂
Posted on 14 במרץ 2019Like
תעודדו פוסטי היכרות: משה, ברוך הבא לקבוצה/לפורום/לקהילה!תודה רבה על ההצגה העצמית 🙂שמחים מאוד שאתה איתנו. תברכו חברים חדשים:ברוכים הבאים לכל המצטרפים החדשים השבוע/החודש!כיף גדול שאתם איתנו 🙂ספרו לנו קצת על עצמכם! תפרגנו לכותבי תוכן:משה, פוסט מעולה!תודה רבה על השיתוף 🙂נשמח מאוד לשמוע עוד בהמשך. תתייחסו לחברים שלכם בקהילה בתור *אורחים*.הם עצמם יעריכו זאת מאוד וימשיכו לשתף בתכנים (יוצר מעורבות בקהילה), ויתרה מזאת, חברי הקהילה הצופים מהצד יראו זאת גם כן, יעריכו זאת מאוד וזה ייתן להם מוטיבציה לשתף גם כן. זו המטרה שלנו בתור מנהלי קהילה בכל רגע נתון – להניע את הקהילה! לתת ח"ח על כל תנועה שמתרחשת ??? 00
במה קהילה דיגיטלית תורמת לנו – בעלי העסקים?
Posted on 6 במרץ 2019Like
יש רשימה ארוכה של דברים אשר ניתן לזקוף לבניית קהילת לקוחות סביב עסק או מותג, אמנה חלק מהם:★ נאמנות למותג על ידי חיבור עם עמיתים החולקים ערכים דומים.★ יצירת פלטפורמה בשימוש עצמי לשאול שאלות, להציע רעיונות ולהתחבר עם אחרים.★ הזדמנות ליצור קשר הדוק עם הלקוחות ולהבין את הצרכים שלהם (ובהתאם לכך לדייק את השירות או המוצר של בעל/ת העסק).★ בניית קהילת לקוחות היא אסטרטגיית גיוס ושימור לקוחות.★ חוסך בעלויות תמיכה – חברי קהילה עונים לחברי קהילה.★ קהילת מעריצים/שגרירים – חיסכון בעלויות שיווק.★ מבססת אותנו כאוטוריטה! שאלתם פעם את עצמכם, האם אי פעם פגשתם את מנהל/ת הקהילה? האם אי פעם לקחתם
תיאוריית "השתולים" בקהילה
Posted on 1 במרץ 2019Like
אחת הדרכים המעולות שנועדה להתניע קהילה חדשה ובכלל לעודד מעורבות של חברי הקהילה שלנו, היא באמצעות משהו שנקרא "תיאוריית השתולים". בלוג פוסט מצויין שקראתי השייך לחלוצה בתחום הקהילות הדיגיטליות ליאורה גולומב, בו היא מספרת על התיאוריה הזו – בה אנחנו פונים בצורה יזומה לאנשים המקורבים אלינו או אותם אנשי המפתח שדיברתי עליהם באחד הפוסטים הקודמים שלי, אשר יכולים לעזור לנו להרים את המעורבות בקהילה באופן פיקטיבי, ולבקש את עזרתם עבור מטרה זו – בעצם להיות "השתולים" שלנו. העקרון שעומד מאחוריי התיאוריה אומר:אנשים עושים "לייק" רק אחרי שמישהו אחר כבר עשה "לייק".אנשים מגיבים רק אחרי שמישהו אחר כבר הגיב.אנשים עוקבים אחרי
ככל שקבוצות נהיות גדולות יותר, כך הן מאבדות את הקהילתיות שבהן
Posted on 20 בפברואר 2019Like
נתקלתי לאחרונה בפוסט מצויין של קולגה שאני מאוד מעריך – הדר ביסמוט, אשר מדבר על נושא שיוצא לי לערער בו לאחרונה לא מעט. כולנו רוצים קהילות גדולות עם עשרות/מאות אלפי חברים ואנו רואים לא מעט מנהלי קהילות אשר מתרברבים בגודל הקהילה שלהם, אך האם זו באמת המטרה שלנו בתור מנהלי קהילות – לשאוף לקהילה גדולה עד כמה שניתן? האם זה באמת משרת את הקהילה? אני מסכים שאחת המטרות שלנו בניהול הקהילה היא שהקהילה תגדל בצורה עקבית, אך מה קורה כאשר הקהילה היא כבר "גדולה מדי"?המאמר שהדר מציינת בפוסט שלה, מדבר בדיוק על הדבר הזה:– יש יתרונות וחסרונות לגדילת קהילה. היתרון הוא
אנשים אוהבים סקרים ✍️
Posted on 13 בפברואר 2019Like
היי חברים, ממשיך בפוסטים עם טיפים והמלצות לבניית קהילה דיגיטלית (הנסיון שלי הוא בקהילה מקצועית). ממשיך בפוסטים בנושא יצירת מעורבות בקהילה (Engagement). סקרים (וכמה שיותר), באופן אישי גיליתי שלסקר בפייסבוק (Poll) יש 2 אפקטים חיוביים הקשורים למעורבות:1) מרבית חברי הקהילה הם "צופים מהצד", אגב זה לא רק בקהילה אלא בחיים בכלל, רוב האנשים מעדיפים לא להביע דיעה, להשאר בתור קהל, אולי אפילו להשאר אדישים.ולכן, גם אם תעלו את הפוסט שהכי מדבר אל אותם החברים, נוגע בדיוק בנקודות שמעניינות אותם, במרבית המקרים עדיין יהיה להם קשה לצאת מ"איזור הצללים" והם בכל זאת לא יגיבו, אפילו לא "לייק" ? הסקר הוא (בין היתר)