האם רובוטים יבנו קהילות?
Posted on 14 בדצמבר 2022Like
Leave a Comment
מבוסס על הבלוג-פוסט – ?Will Robots Build Communities ככל שה-AI הופך למתקדם יותר ולשימוש נרחב יותר, חשוב לנו כבוני קהילה להבין את ההשלכות של טכנולוגיה כזו וכיצד אנחנו יכולים להשתמש בה כדי לתמוך ולשפר את הקהילות שלנו. בפוסט זה אדבר על: הצגת היתרונות והאתגרים הפוטנציאליים של שימוש בבינה מלאכותית.כמה טיפים מעשיים לבוני קהילה שמעוניינים לשלב בינה מלאכותית בעבודתם. האם בינה מלאכותית תחליף אותנו? התשובה, לדעתי, היא כן. הטיעונים האופייניים נגד אפשרות זו הם דברים כמו, "אנשים תמיד יודעים מתי הם מדברים עם בוט", "אנשים לא רוצים לדבר עם בוט", ו"בוטים לא יכולים לבנות מערכות יחסים". הטענה שבוט לא יכול להישמע
הנעת מעורבות בקהילה עם AMAs
Posted on 4 בדצמבר 20213
מבוסס על הבלוג-פוסט – Driving Community Engagement with AMAs יצירה והנעת מעורבות של חברי הקהילה היא חלק בלתי נפרד מבניית קהילה מצליחה, ואירוח AMA עם מישהו שרלוונטי לקהילה שלכם יכול להיות מאיץ מעורבות נהדר. AMA (ראשי תיבות של Ask Me Anything) הוא מפגש שאלות ותשובות שבו חברי הקהילה יכולים לשאול את האורח כל שאלה. בדרך כלל האורח הוא מישהו עם ניסיון ו/או כישורים רלוונטיים לנישה של הקהילה, ובאמצעות מענה על שאלות לחברים הוא מספק למידה וערך ייחודי עבורם.מפגש AMA מוצלח יכול להניע את המעורבות שלכם בצורה דרסטית! בקהילה אחת שאיתה אנחנו עובדים, ראינו יותר מ-30% מהחברים מעורבים (!) ומשתתפים בשני
האקוסיסטם של מעורבות בקהילה
Posted on 24 באוקטובר 2021Like
מבוסס על המאמר – The community engagement ecosystem התרשים הבא מתאר כיצד אנחנו חושבים על מעורבות בקהילה: אילו גורמים משפיעים על המעורבות בקהילה הדרך הפשוטה ביותר להגדיל את המעורבות היא להגדיל את מספר המבקרים תוך הפחתת שיעור הנטישה. אנחנו יכולים להעמיק בכל אחד מההיבטים הנ"ל.לפי סדר החשיבות, אלה הם הגורמים המשפיעים ביותר על רמת המעורבות. קהל פוטנציאלי רמת המעורבות האולטימטיבית בקהילה מוגבלת על ידי הקהל הפוטנציאלי שלכם. זהו המספר הכולל של אנשים שיכולים להפוך לחברים בקהילה בהיקפה הנוכחי.הקהל הפוטנציאלי הוא התוצאה של: מספר האנשים המתעניינים בנושא (או מי שאינם לקוחות, בקהילות מותג).מספר האנשים או אחוז האנשים בתוך אותו קהל עם
למה צריך תוכנית אסטרטגית לפני השקת קהילה?
Posted on 21 ביולי 20211
זה כנראה הטיפ הטוב ביותר שאוכל לתת בכל הקשור להקמת קהילה.אל תשיקו קהילה מבלי להקדיש זמן לתכנון. "אבל מקס, אני עסוקה מדי ואני רק צריכה שיושק משהו שיענה על הציפיות של סמנכ"ל השיווק". אם זה קו החשיבה שלכם, אתם ככל הנראה תהיו עסוקים עוד יותר לאחר ההשקה, ותעבדו בעיקר בלפתור את הבעיות הרבות שתיתקלו בהן בקהילה.לא הייתם בונים בית ללא שרטוטים, כמו שגם לא הייתם מקימים עסק ללא תכנית עסקית, וכדומה..אל תעשו את אותה הטעות בקהילה. ולכן, אלה הם 3 שלבים שיתרמו לתכנון אפקטיבי: 1. ביצוע "מחקר שוק" כל אחד עורך את המחקר בדרכים שונות, אך אלו הן כמה שאלות
הערך האמיתי של קהילת מותג
Posted on 10 ביוני 2021Like
מבוסס על המאמר – The Real Value of Your Brand Community תקציר: גיבוש, התנעה וניהול של קהילות מותג יכול להיות עסק יקר. כדי להבין אם העלות שווה את זה, מחבר המאמר שכנע לקוח להסתיר את הקהילה שלו למשך ארבעה חודשים. בכך גילה כי זה זול יותר ב-72% עבור הלקוח לענות על שאלה באמצעות הקהילה מאשר באמצעות שירות לקוחות. הם גילו גם כי במהלך הניסוי, ציוני שביעות הרצון של הלקוחות, ללא עזרתה של הקהילה במקביל, צנחו לאחת הרמות הנמוכות ביותר שנרשמו מעולם. לעיתים קרובות היתרונות של קהילת מותג נראים כל כך ברורים שזה אפילו לא שווה מדידה. אחרי הכל, איזה ארגון
איך לתגמל את חברי הקהילה שלכם (ולמה צריך את זה)?
Posted on 26 במאי 2021Like
מבוסס על המאמר – How to Reward Your Community Members ניהול קהילה פועל לפי "כלל זהב" – תנו לחבריכם הרבה לפני שאתם מתכננים לבקש משהו בתמורה. בסופו של יום, בניית הקהילה נועדה לגרום לחברי הקהילה שלכם להרגיש שהם אנשים טובים יותר בגלל שהם חלק מהקהילה שלכם. אבל איך משיגים את זה? אתם עושים את זה צעד אחד בכל פעם, עם מערכת תגמולים נכונה שמהדהדת ברחבי הקהילה. הנחת היסודות של הקהילה עם מערכת תגמולים האם חברי הקהילה מגיעים בהמוניהם לקהילה, משיגים את מה שהם צריכים ולעולם לא חוזרים כדי ליצור ערך עסקי מתמשך? הגדרת מערכת תגמולים עבור חברי הקהילה תיצור בסיס
כיצד להעסיק מנהל קהילה?
Posted on 9 במאי 2021Like
מבוסס על המאמר – How to Hire a Community Managerאם הגעתם לכאן, יש סיכוי טוב שאתם חושבים או מתכננים להעסיק בקרוב מנהל קהילה. בין אם אתם משיקים קהילה חדשה או מרחיבים את צוות הקהילה שלכם, חשוב למצוא את ההתאמה הנכונה. מנהל קהילה הוא תואר כולל שיכול להיות דברים שונים מאוד בהתאם לחברה ולענף. לכן חיוני להבהיר מראש מה אתם באמת צריכים, ואז להעריך היטב את המועמדים שלכם. במאמר אסקור את הדברים הבאים: כיצד לעצב את תפקיד מנהל הקהילה לו אתם זקוקים בפועל.הכישורים המובילים שעליכם לחפש וכיצד להעריך אותם בראיון.טיפים לבדיקת מועמדים ע"ב משימות מבוססות מיומנויות. 1. כיצד לעצב את תפקיד
אל תקראו לזה "קהילה"
Posted on 21 במרץ 2021Like
כמוביל קהילה, לעתים קרובות אני מוצא את עצמי נקלע לשיחות עם חברים, עמיתים ולקוחות כדי לבקש הבהרה. "כשאתה אומר שאתה רוצה לבנות קהילה, למה בדיוק אתה מתכוון?" ואני מקבל מגוון רחב של תגובות. לפעמים הם מתכוונים ל"תחושת הקהילה המקומית הגיאוגרפית" או לעיתים קרובות יותר, הכוונה היא לקהילת העוקבים שלהם ברשתות החברתיות.על מנת לנהל שיחה אמיתית על איך או מדוע לבנות קהילה, צריך רגע לקחת צעד אחורה ולהגדיר למה בדיוק אנו מתכוונים בכך. לרוב, כאשר אנשי השיווק אומרים "קהילה" הם למעשה מתכוונים לקהל – קבוצה של אנשים שעוקבים אחרי המותג שלכם באינסטגרם או נרשמים לרשימת הדוא"ל שלכם. למרות שאנשים אלה עשויים
כמה זמן צריך להשקיע בשביל להקים קהילה או האם צריך מנהל קהילה במשרה מלאה?
Posted on 2 בפברואר 2021Like
מבוסס על המאמר – Do You Need A Full-Time Community Manager במקרים מסוימים, הלקוח שואל אם הוא צריך מנהל קהילה במשרה מלאה.התשובה שלי היא לרוב זהה, באופן אידיאלי… כן.התשובה הזו בדרך כלל מובילה למלמול על תקציבים והקצאת כוח אדם. השאלה העוקבת היא בדר"כ: "אם לא נוכל להשיג מנהל קהילה במשרה מלאה, מה משך הזמן המינימלי שמישהו צריך להשקיע בקהילה ולגרום לה להצליח?" הבעיה העיקרית בשאלה הזו, היא שהצלחה איננה בינארית. אין "מספר קסם" לכמות השעות בשבוע שיהפוך קהילה מלא-מצליחה למצליחה.הבעיה השנייה היא שלא מדובר בזמן, אלא במחויבות. מישהו שבונה קהילה יחד עם משימות אחרות, ינסה לרוב ליצור קהילה בצורה יעילה
בונים קהילה? תתחילו בהגדרת הקונספט
Posted on 10 בינואר 2021Like
בהשראת המאמר – Starting An Online Community: Get The Concept Right אם הקונספט הקהילתי שלכם לא הוגדר כראוי, אתם ככל הנראה תאבקו בכל שלב בתהליך הקמת הקהילה ובסופו של דבר היא לא תתרומם.הקונספט הוא בעצם על מה תהיה הקהילה. יוצא לי לשמוע לא אחת: "הקהילה תהיה עבור הלקוחות שלנו לדבר על המוצרים שלנו", וזה בסדר, אלא אם כן הלקוחות שלכם לא רוצים לדבר על המוצרים שלכם. אם תנסו להכריח אותם, תאבקו בלעודד אנשים להצטרף ולדבר אחד עם השניה. במה הקהילה תעסוק? הקהילה שלכם לא חייבת לעסוק בארגון שלכם. היא צריכה להיות על משהו שלאנשים יש בו אינטרס חזק. זה כנראה