אחד הדברים שאנחנו שומעים לא מעט וגם מרגישים על בשרנו, הוא עניין החשיפה - ניכר כי פחות ופחות מחברי הקהילה שלנו נחשפים לתכנים שעולים אצלנו בקהילה.
מרבית הקהילות הדיגיטליות (לפחות אלה שאני מכיר), מבוססות בעיקרן על פייסבוק.
זה נכון שהן נתמכות ע"י פלטפורמות נוספות, אך הגרעין היא קבוצת הפייסבוק, ומשם הטראפיק זורם לשאר המקומות.
החשיפה האורגנית של דף עסקי ירדה כבר לאיזור ה-3%, והחשיפה בקבוצת פייסבוק, שהיא מקור אורגני לחלוטין (אין קידום ממומן), גם כן יורדת בהדרגה, וכל פוסט שעולה, אנחנו עובדים קשה ומניעים לפעולה בכדי להגדיל את כמות החשיפה שהוא מקבל.
דבר אחד נוסף שאנחנו שומעים הרבה גם כן, הוא "האלגוריתם של פייסבוק", ומה יקרה אם מחר מר צוקרברג יחטוף את הג'ננה ויוריד את אחוזי החשיפה בקבוצות לאחוזים בודדים, או יותר גרוע - יסגור לנו את הקבוצה כליל! מה אז נעשה??
ולכן, הדבר ההגיוני לעשות - הוא לפזר.
זה הזמן לחשוב באילו נכסים דיגיטליים נוספים אנחנו יכולים ליצור קשר עם חברי הקהילה שלנו.
הנכסים בהם אני נעזר - קבוצת פייסבוק, דף פייסבוק (המחובר ישירות לקבוצה), קבוצות וואטסאפ, ניוזלטר (רשימת תפוצה), אינסטגרם, אתר ייעודי בו יש חלק שלם שהוא עבור הקהילה (פודקאסט ייעודי + אירועי קהילה).
אני לא מנהל את כל אלה בעצמי, יש איתי צוות של אנשים מוכשרים אשר עוזרים לי בעיקר איפה שאני מתקשה, או איפה שאני פחות מתחבר. הייתי בהרצאה של מרצה ידוע, והוא אמר שם כך: "מה שאני לא יודע/רוצה/אוהב לעשות, אני נותן למישהו אחר שיודע/רוצה/אוהב לעשות". זו הגישה שלי גם במקרה הזה.
אם הקהילה שלכם ויזואלית - כדאי שתהיו באינסטגרם.
אם הקהילה שלכם היא פנים ארגונית - יוצא לי לשמוע הרבה על המערכת של Slack.
אם קבוצות וואטסאפ מגבילות אתכם (קבוצה יכולה להכיל עד 256 חברים) - פתחו קבוצת טלגרם (אשר יכולה להכיל עד 20,000 חברים).
נ.ב: חשוב להבחין ב-"שפת התקשורת" של כל פלטפורמה ופלטפורמה ולא לבלבל בינהן.
הסתכלו על הקהילה כנמל הבית ממנו אתם שולחים לכל הנכסים האחרים.
למשל, ניתן ליצור פוסט נעוץ (pinned post) בקבוצת הפייסבוק בו אתם מפנים את חברי הקהילה לכל הנכסים הדיגיטליים האחרים שלכם. צרו גם אתם פוסט כזה בו ייתקל כל חבר חדש המצטרף לקבוצה.
בנו אפקט "רשת עכביש" בין הנכסים הדיגיטליים שלכם
מישהו סיים לצפות בסרטון ביוטיוב? תזמינו אותו לפייסבוק.
מישהו הצטרף לניוזלטר? שלחו לו מייל המזמין אותו לקבוצת הוואטסאפ.
מישהו הגיע לטלגרם? בקשו ממנו לבוא לאתר.
עלה פוסט בעמוד העסקי בפייסבוק? שיפנה גם למעקב בניוזלטר.
ככה עובדים מרבית מנהלי הקהילה המובילים ובכלל אנשים מובילים ברשת.
תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים
באתר, דף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב.