אסטרטגים קהילתיים, מנהלים ומנחים הם מעולים. אך אחד התפקידים החיוניים ביותר בכל קהילה הוא מנהל קהילה בעל מוטיבציה פנימית חזקה. כזה שיבלה כמעט את כל זמנו במגע ישיר עם חברי הקהילה.
עבדתי לאחרונה עם לקוח שהיו לו כמה אנשי צוות בקהילה, אבל אף אחד מהם לא היה באמת מחוייב לתפקיד הזה... וכך זה גם היה מורגש.
חברי הקהילה לא קיבלו את האיכות והכמות של התגובות המגיעות להם. לא היה מישהו שהם יכלו לסמוך עליו ולבנות איתו מערכת יחסים טובה. הטון של הקהילה היה מנומס וישיר במקום חם ומסביר פנים.
כשאני מייעץ בנוגע לגיוס עובד או פרילנסר לטובת ניהול הקהילה, אני מעודד את הלקוחות לחפש אצלם תכונה קריטית אחת:
האם אדם זה מחויב ב-100% לעזור לחברי הקהילה להצליח?
אם אתה שואל מה מלהיב אותם בעבודה הזו, האם "לעזור לחברים להצליח" עולה?
בתפקיד הקודם שלהם, האם אפשר לראות ראייה לכך שהם עשו את האקסטרא מייל כדי לענות על שאלות?
האם הם יענו בחום ויתנו יחס אישי?
האם המוטיבציה שלהם עומדת בקו ישר עם הרצון לעשות כל מה שהם יכולים כדי לתמוך בחברי הקהילה?
האם הנושא של הקהילה "בוער להם בבטן"?
אומנם ניתן ללמד מיומנויות קהילתיות, אבל אי אפשר להחדיר במישהו את המאפיינים האלה.
זה או שיש להם את זה או שאין להם.
תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים
באתר, דף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב.