מבוסס על הבלוג-פוסט - Driving Community Engagement with AMAs
יצירה והנעת מעורבות של חברי הקהילה היא חלק בלתי נפרד מבניית קהילה מצליחה, ואירוח AMA עם מישהו שרלוונטי לקהילה שלכם יכול להיות מאיץ מעורבות נהדר.
AMA (ראשי תיבות של Ask Me Anything) הוא מפגש שאלות ותשובות שבו חברי הקהילה יכולים לשאול את האורח כל שאלה. בדרך כלל האורח הוא מישהו עם ניסיון ו/או כישורים רלוונטיים לנישה של הקהילה, ובאמצעות מענה על שאלות לחברים הוא מספק למידה וערך ייחודי עבורם.
מפגש AMA מוצלח יכול להניע את המעורבות שלכם בצורה דרסטית! בקהילה אחת שאיתה אנחנו עובדים, ראינו יותר מ-30% מהחברים מעורבים (!) ומשתתפים בשני ה-AMA האחרונים שהם אירחו.
הכנה ל-AMA
אם זהו ה-AMA הראשון שלכם, אז מומלץ ליצור האשטאג #ama כדי לתייג אירועים אלה, בהנחה שפלטפורמת הקהילה שלכם תומכת בפונקציונליות הזו.
הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא למצוא אורח מתאים עבור AMA. זה צריך להיות מישהו עם ניסיון רלוונטי לנישה שלכם, מישהו שחברי הקהילה יכולים ללמוד ממנו. לדוגמה, אם הקהילה מיועדת לצלמים חובבים, סביר להניח שהבאת צלם מקצועי/צלם חובב עם ניסיון מעניין יספק ערך עצום.
תרצו לאסוף ביוגרפיה קצרה על האורחים שלכם, להזמין אותם לקהילה שלכם ולהחליט על משך האירוע. גילינו ש-30 דקות עובדות ממש טוב, אבל אולי כדאי להגדיל לשעה אם הקהילה שלכם גדולה ותשאל כנראה הרבה שאלות.
לאחר שתסגרו אורח לפינה, תרצו לתזמן את האירוע לפחות שבוע מראש. זה ייתן לכם זמן להודיע לחברי הקהילה שלכם, וייתן להם זמן לחשוב על שאלות טובות שירצו לשאול. ה-AMA המתוכנן יכול לשמש גם כדרך יעילה ביותר להביא חברים חדשים לקהילה. שלחו ניוזלטר, שתפו בפייסבוק, ספרו לחברים שלכם. אנשים יצטרפו לקהילה, במיוחד אם האורח מוכר יחסית, וסביר להניח שיישארו לאחר מכן.
מומלץ מאוד לרשום לעצמכם 2-3 שאלות מראש שבהן תוכלו להשתמש כדי "להתניע" את ה-AMA או למלא הפוגה בשאלות במידה ותהיה כזו. עוד יותר מומלץ, לתאם עם כמה "שתולים" מראש שישאלו מספר שאלות יחד איתכם, כדי להאיץ את המעורבות ע"י שאר חברי הקהילה, שירגישו בנוח יותר להצטרף אחרי שראו שאחרים כבר הצטרפו והם לא ה"ראשונים". עוד על "תיאוריית השתולים" בקהילה תוכלו לקרוא כאן
במהלך ה-AMA
התחילו את ה-AMA על ידי הצגת האורח שלכם (הביוגרפיה מקודם תהיה שימושית כאן), טוב יותר - אם הם יציגו את עצמם. זה יאפשר לחברי הקהילה שלכם לדעת שהם יכולים להתחיל לשאול שאלות, וגם ישמש כתזכורת לרקע של האורחים. לדעת מיהו האורח יעזור ליצור שאלות טובות יותר.
במהלך האירוע אתם יכולים להשתמש בכמה מהשאלות המוכנות כדי לעזור לפתח שיחה, או לתת לחברים דוגמאות לסוגי השאלות שהם יכולים לשאול.
אם פלטפורמת הקהילה שלכם (פייסבוק או Slack, למשל) תומכת בשרשורים, זה יכול להיות מאוד מועיל שהאורח יגיב על כל שאלה בנפרד. זה יעזור לשמור על הצ'אט קריא ומסודר יותר.
כשה-AMA מגיע לסיומו, זכרו כמובן להודות לאורח שלכם על שהקדיש זמן מהיום שלו לאינטראקציה עם הקהילה שלכם (!) זה תמיד מדהים לראות מלוא הערכה למישהו שבילה 30+ דקות מיום עמוס כנראה כדי לתקשר עם חברי הקהילה שלכם, בהחלט לא מובן מאליו.
לאחר ה-AMA
התועלת של אירוח AMA לא בהכרח מסתיימת ברגע שהאירוע עצמו הסתיים, לעתים קרובות ניתן להפוך את התמליל מהפוסט - לבלוג-פוסט נהדר באתר שלכם, שעשוי להביא חברים חדשים לקהילה שלכם!
אתם יכולים גם להשתמש בקטעים (שאלות טובות, תשובות מעולות וכו') כחומר שיווקי בפייסבוק, לינקדאין ושאר הרשתות החברתיות כדי למשוך חברים חדשים. תוודאו רק שאתם מקבלים אישור מאורח ה-AMA לפני השימוש בשמם ובתשובות שלהם כחומר שיווקי ציבורי.
לסיכום, AMAs יכולים להיות כלי מדהים להניע מעורבות בקהילה שלכם. הם לא דורשים הרבה עבודה וחברי קהילה סופר אוהבים אותם.
תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים
באתר, דף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב.