היי חברים, ממשיך בפוסטים עם טיפים והמלצות לבניית קהילה דיגיטלית.
בפוסטים הקרובים אעסוק בנושא: *הבנת הצרכים של הקהילה*.
בתור מנהלי הקהילה, אנחנו חייבים (!) להבין את הצרכים העולים מתוך הקהילה שלנו. להיות קשובים לחברי הקהילה, לזהות צרכים שחוזרים על עצמם ולחשוב כיצד אנחנו נותנים להם מענה ראוי.
אחד האתגרים הגדולים שאיתו מתמודדים מנהלי קהילה, הוא ריכוז "הידע הקהילתי".
במידה והפלטפורמה המרכזית שלכם לניהול הקהילה היא פייסבוק למשל, עולים לקבוצה כמויות אינפורמציה די מטורפות על בסיס קבוע, וקשה מאוד לרכז את התוכן במקום אחד. כל פוסט מידע שעולה נבלע בין עשרות הפוסטים שעולים אחריו, וכל פעם צריך לשלוף ידנית את הפוסט, במקרה ונשאלת שאלה אשר נוגעת למידע שעלה בו.
ולכן, המלצה שלי היא לרכז את הידע הקהילתי שלכם, קיימים מספרים דרכים לעשות זאת:
1) באופן אישי אני משתמש בקבצי Google Sheet שיתופיים, כלומר אני מעתיק לשם את המידע, מעלה אותו לקבוצת הפייסבוק ופותח את הקובץ לשימוש החופשי של חברי הקהילה - גם בשביל שיוכלו לקרוא ממנו וגם בשביל שיוכלו להוסיף מנסיונם (ובכך להשתמש בחוכמת ההמונים).
כל Tab בקובץ מייצג נישה/נושא/תחום או כל דבר דומה, ולכל נישה תהיה האינפורמציה הרלוונטית אליו.
2) בקבוצות פייסבוק יש אפשרות לרכז פוסטים לפי יחידות - Units.
ובנוסף, קיים בחלק מהקבוצות הפיצ'ר Topics, אשר ניתן באמצעותו לתייג פוסטים בהתאם לנושאים שאתם בוחרים, למשל "פוסט היכרות", "השקעות ביוון" וכדומה.
כך, חברי הקהילה יכולים לגשת למידע הקהילתי בצורה הרבה יותר קלה (הידע מרוכז במקום אחד, או בכמה מקומות בודדים), ובמידה ועולה שאלה של חבר קהילה שכבר עלתה בעבר, ניתן להפנות אותו לקובץ/Unit הרלוונטיים.