היי חברים, ממשיך בפוסטים עם טיפים והמלצות לבניית קהילה דיגיטלית (הנסיון שלי הוא בקהילה מקצועית). ממשיך בפוסטים בנושא יצירת מעורבות בקהילה (Engagement).
סקרים (וכמה שיותר), באופן אישי גיליתי שלסקר בפייסבוק (Poll) יש 2 אפקטים חיוביים הקשורים למעורבות:
1) מרבית חברי הקהילה הם "צופים מהצד", אגב זה לא רק בקהילה אלא בחיים בכלל, רוב האנשים מעדיפים לא להביע דיעה, להשאר בתור קהל, אולי אפילו להשאר אדישים.
ולכן, גם אם תעלו את הפוסט שהכי מדבר אל אותם החברים, נוגע בדיוק בנקודות שמעניינות אותם, במרבית המקרים עדיין יהיה להם קשה לצאת מ"איזור הצללים" והם בכל זאת לא יגיבו, אפילו לא "לייק" ?
הסקר הוא (בין היתר) בדיוק עבור החברים הנ"ל, כי כל מה שצריך לעשות בכדי להשתתף (ולהביע דיעה) הוא לחיצה קטנה עם האצבע.
לכן, שימו לב שכאשר אתם מעלים Poll בקבוצת הפייסבוק שלכם, פתאום צצים פרצופים שמעולם לא ראיתם!
2) האפקט השני הוא מעניין לא פחות, לאחר שאותם חברי הצללים אזרו את האומץ והגיבו ב-Poll שלכם, כאילו הסכר נפרץ ואתם פתאום תראו אותם יותר ויותר פעילים ??
אותה הבעת הדיעה בסקר פתחה את הצוהר וגרמה להם לעשות את "הצעד הראשון", מכאן הדרך לתגובה ה-2 ואילך היא כבר הרבה יותר קלה.
נקודה נוספת שבו הסקר יכול מאוד לתרום לנו עבור יצירת מעורבות.
אחד הדברים שאנחנו מאוד רוצים בקהילה היא ליצור תחושת שייכות של חברי הקהילה, אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות שיתוף של חברי הקהילה בתהליך קבלת ההחלטות.
ולכן, אם יש איזשהו נושא/סוגיה שעולה לכם - מנהלי הקהילה, תעלו את הסוגיה על סקר ותנו לחברי הקהילה לעזור לכם בהכוונה.
תרשמו מספר אפשרויות ותנו להם לדרג את דעתם, משם תנתחו את הנתונים בהתאם למטרות שלכם.
בסופו של דבר וחשוב להבין זאת, חברי הקהילה שלכם יודעים הכי טוב מהם הצרכים של הקהילה (הם היועצים הכי טובים שתוכלו למצוא) וזה יעזור לכוון אתכם בצורה הטובה ביותר, ומנגד שיתפתם את חברי הקהילה שלכם בקבלת ההחלטה, הם מאוד יעריכו זאת וזה יתרום מאוד לתחושת השייכות שלהם בקהילה - הם חלק מצוות מקבלי ההחלטה ושותפים מלאים לבנייתה.