אחד הדברים שאני טוען מזה זמן מה, הוא שקהילה - זה עסק, ולנהל קהילה מאוד דומה לניהול עסק.
אם נפרק כמה מן האלמנטים של עסק, עם אנלוגיה לקהילה -
- לעסק יש חזון - לקהילה יש חזון.
- לעסק יש משימה - לקהילה יש משימה.
- לעסק יש תכנית עסקית אסטרטגית - לקהילה יש תכנית קהילתית אסטרטגית (קנבס קהילתי, 7Ps וכדומה).
- לעסק יש קהל יעד מוגדר - לקהילה יש קהל יעד מוגדר.
- לעסק יש לקוחות - לקהילה יש לקוחות (חברי הקהילה).
- לעסק יש צוות מוביל (גם צוות של אחד נחשב) - לקהילה יש צוות מוביל.
- לעסק יש שותפים (בחלק מהמקרים) ושת"פים - גם לקהילה יש שותפים ושת"פים.
- לעסק יש ערוצי תקשורת ושיווק - לקהילה יש ערוצי תקשורת ושיווק.
- עסק יכול לעיתים להתיש - קהילה יכולה לעיתים להתיש ?
אלה רק חלק מהדברים, אני בטוח שיש עוד כמה אנלוגיות.
אבל אם נסתכל על עסק ועל קהילה מלמעלה ונפרק אותם לגורמים שלהם, אנחנו נראה שיש הרבה מאוד דמיון בין השניים.
כך שאם אתם מנהלים קהילה אבל אין עסק ברשותכם, הרשו לי לבשר לכם - אתם מנהלים עסק.
חברה טובה חידדה בפני, קהילה הינה יזמות חברתית (אלא אם כן נוסדה מלכתחילה במטרה לעטוף את העסק או המותג), ויזמות חברתית הינה יזמות לכל דבר.
ומשהו יפה שחבר נוסף ציין - קהילות הם הסטארטאפים החדשים ?
תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים
באתר, דף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב.