מרבית הקהילות הדיגיטליות (לפחות אלה שאני מכיר בארץ), מבוססות בעיקרן על פייסבוק.
זה נכון שהן נתמכות ע"י פלטפורמות נוספות, אך הגרעין היא קבוצת הפייסבוק, ומשם הטראפיק זורם לשאר הערוצים של הקהילה - אינסטגרם, ניוזלטר, ערוץ יוטיוב, לינקדאין (לעיתים), וואטסאפ, טלגרם וכו', כמו שהרחבתי בעבר בפוסט הזה.
בעולם (לעומת הארץ), לא תמיד נהוג שקבוצת הפייסבוק מהווה את הבסיס לקהילה, בייחוד אם העסק שלכם הוא גלובלי.
בתרשים הבא תוכלו לראות את הפלטפורמות לניהול קהילה הנפוצות ביותר, מתוך סקר שעשו CMX - ארגון המקדם את תחום הקהילות בעולם.
מצרף קישורים לפלטפורמות המצויינות בתרשים הנ"ל (ונוספות):
- Slack (מתאימה מאוד עבור קהילה פנים ארגונית)
- Discourse
- Khoros
- Higher Logic
- Mobilize
- Vanilla Forums
- Chimu
תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים
באתר, דף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב.