מבוסס על המאמר - Do You Need A Full-Time Community Manager
במקרים מסוימים, הלקוח שואל אם הוא צריך מנהל קהילה במשרה מלאה.
התשובה שלי היא לרוב זהה, באופן אידיאלי… כן.
התשובה הזו בדרך כלל מובילה למלמול על תקציבים והקצאת כוח אדם.
השאלה העוקבת היא בדר"כ: "אם לא נוכל להשיג מנהל קהילה במשרה מלאה, מה משך הזמן המינימלי שמישהו צריך להשקיע בקהילה ולגרום לה להצליח?"
הבעיה העיקרית בשאלה הזו, היא שהצלחה איננה בינארית. אין "מספר קסם" לכמות השעות בשבוע שיהפוך קהילה מלא-מצליחה למצליחה.
הבעיה השנייה היא שלא מדובר בזמן, אלא במחויבות.
מישהו שבונה קהילה יחד עם משימות אחרות, ינסה לרוב ליצור קהילה בצורה יעילה יותר (ולא אפקטיבית).
הם יענו תגובות קצרות יותר ומהירות יותר לשאלות. הם לרוב לא יחזרו לדיונים הקודמים כדי לבדוק האם הבעיה נפתרה. הם לא יבנו מערכות יחסים קרובות עם חברים מובילים בקהילה. הם לא ישקיעו את האקסטרה מייל של המאמץ שגורם לקהילה להצליח.
הירידה המהירה במחוייבות הופכת את חישוב משך הזמן המינימלי לבעייתי. מי שמנהל את הקהילה במקביל עם תפקיד עבודה אחר הוא ככל הנראה רק 25% טוב כמו מנהל קהילה במשרה מלאה. הם עושים את הדברים הבסיסיים הנדרשים, אך סביר להניח שלא יעשו את האקסטרה מייל.
נ.ב: אם גם אחרי הנ"ל אתם מתעניינים לדעת מהו זמן ההשקעה המינימלי הנדרש לבניית קהילה, התשובה שלי היא "לכל הפחות שעתיים ביום", שזה סביב ה-15 שעות בשבוע. אם אין לכם את כמות הזמן המינימלית הזו להקדיש עבור הקמת הקהילה, לרוב אני ממליץ לא להתחיל בתהליך, כי זה כנראה לא יצליח להתרומם.
תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים
באתר, דף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב.