יש רשימה ארוכה של דברים אשר ניתן לזקוף לבניית קהילת לקוחות סביב עסק או מותג, אמנה חלק מהם:
★ נאמנות למותג על ידי חיבור עם עמיתים החולקים ערכים דומים.
★ יצירת פלטפורמה בשימוש עצמי לשאול שאלות, להציע רעיונות ולהתחבר עם אחרים.
★ הזדמנות ליצור קשר הדוק עם הלקוחות ולהבין את הצרכים שלהם (ובהתאם לכך לדייק את השירות או המוצר של בעל/ת העסק).
★ בניית קהילת לקוחות היא אסטרטגיית גיוס ושימור לקוחות.
★ חוסך בעלויות תמיכה - חברי קהילה עונים לחברי קהילה.
★ קהילת מעריצים/שגרירים - חיסכון בעלויות שיווק.
★ מבססת אותנו כאוטוריטה!
שאלתם פעם את עצמכם, האם אי פעם פגשתם את מנהל/ת הקהילה? האם אי פעם לקחתם את שירותיהם?
אם לא (וסביר שזו תהיה התשובה), על סמך מה אתם מסיקים שהם מומחים בתחומם?
תנסו לחשוב על קהילות פייסבוק סביב בעל עסק שאתם חברים בהן, מה אתם חושבים על מי שמנהל אותה? "הוא אוטוריטה בתחומו".
התשובה היא - כי הם מנהלי הקהילה, הם יצרו אותה סביבם, בצורה חכמה ומעניקה, כזו שנותנת לכם המון ערך (אם נשארתם חברי קהילה, ככל הנראה שיש סיבה טובה לכך, היא עונה לכם על צורך מסויים וכנראה שגם לשביעות רצונכם).
ולכן בעינכם, מנהל/ת הקהילה הינם אוטוריטות בתחומם וסביר מאוד להניח שאם תזדקקו לשירות שהם מעניקים, אתם תפנו אליהם, ואם מישהו מחברכם יזדקק לשירות שהם מעניקים, תפנו אותו אליהם.