אחד הנושאים שאני מדבר עליהם בפגישות הייעוץ יחד עם בעלי עסקים המעוניינים לבנות קהילת פייסבוק לעסק - הוא איך לספר לעולם שאנחנו פותחים קהילה, ואנחנו רוצים שכל מי שרלוונטי עבור הקהילה הזו - ידע על זה.
לרוב, נתחיל קודם עם המעגלים הקרובים שלנו.
רשתות חברתיות:
- מעלים פוסט בפייסבוק המספר על הכוונות שלנו בבניית קהילה בתחום הרלוונטי ומהו הסיפור של הקהילה הזו שאנחנו רוצים לקדם, מיהו קהל היעד עבורה ומהן המטרות שלה, ומזמינים את החברים הרלוונטיים שלנו להצטרף.
בנוסף,
- אם יש לנו דף עסקי - מעדכנים גם שם בצורה דומה.
- קבוצות וואטסאפ/טלגרם בהן אנחנו חברים, וקשורות בצורה ישירה לנושא הקהילה.
- פוסט בקבוצות פייסבוק רלוונטיות, עם לינק לקבוצה.
- בלינקדאין, ובקבוצות לינקדאין רלוונטיות.
- רשתות חברתיות נוספות בהן אנחנו פעילים.
- פה לאוזן.
רשימת תפוצה/ניוזלטר:
- במידה ויש לנו רשימת תפוצה עם א.נשים אשר תחום העניין של הקהילה יכול להיות רלוונטי עבורם, אנחנו שולחים מייל ומעדכנים אותם על כך + לא שוכחים לצרף לינק לקבוצת הפייסבוק או כל פלטפורמה בה החלטנו שהיא תהווה את מרכז השיח של הקהילה.
פחות או יותר כאן מסתכמת היכולת שלנו להפיץ את הבשורה.
זה בהחלט מספיק להתחלה, אבל אפשר גם יותר...
באחד הבלוג פוסטים הקודמים, דיברנו על השתולים בקהילה.
אותו הגרעין הראשוני של א.נשים שיעזור לנו להתניע את הקהילה בשלבים ההתחלתיים שלה.
אותם השתולים יכולים לעזור גם עבור המטרה הנ"ל, סוג של "שיווק שותפים" אבל בצורה קהילתית יותר :)
כמו שלכם יש רשת של קשרים, גם לאותם השתולים - יש את רשתות הקשרים שלהם.
כך שאת כל הדרכים הנ"ל - אפשר ליישם עבור כל "שתול" בנפרד.
תחשבו איזו מסה מטורפת של אנשים, תוכל להיחשף לקהילה שלכם אם תאחדו כוחות בשיתוף פעולה עם א.נשים נוספים אשר ירתמו למשימה, ויסייעו לכם בקידום הסיפור של הקהילה שלכם.
שוב אני שם דגש על רלוונטיות (היא קריטית), אחרת הקהילה לא תיבנה בצורה איכותית מראשיתה וחשוב מאוד לבנות אותה בצורה נכונה ומדוייקת.
בעזרת שותפים טובים, כאלה המגיעים ממקום נכון ואותנטי, הרוצים יחד איתכם לקדם את האג'נדה של הקהילה וערכיה, יהיה לכם הרבה יותר קל (וגם כיף) להרים את הקהילה בשלב הראשוני, ולהניע מעורבות בקהילה, בשלב השני.
כיום, עם ריבוי הקהילות, מאוד קשה להרים זאת לבד.
וגם אם נניח והצלחתם להרים אותה והצלחתם "לגייס" כמות נכבדת של חברים שהצטרפו לקהילה שלכם, האתגר העיקרי עדיין לפניכם - להפוך את הדבר הראשוני, הבוסרי, והלא מעוצב >> לקהילה אמיתית, מעורבת, עם ערכים ואג'נדה ברורה.
קייס סטאדי מעולה בנושא הזה, תוכלו למצוא בבלוג-פוסט הבא של קרן רביב.
איך גייסו 20,000 יוזרים לקהילה חדשה בתוך 3 שבועות בלבד בעזרת "שגרירים" >> לינק כאן
תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים
באתר, דף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב.