היי חברים, ממשיך בפוסטים עם טיפים והמלצות לבניית קהילה דיגיטלית (הנסיון שלי הוא בקהילה מקצועית). הפעם אעלה מספר פוסטים בנושא יצירת מעורבות בקהילה (Engagement).
אחד הנושאים המדוברים בכל הנוגע לקהילות הוא נושא המעורבות. לא אחת אני נשאל מהם הדברים אשר יובילו למעורבות גבוהה יותר בקהילה שלנו. מעורבות יכולה להתבטא בלייקים (לכל סוגיהם), תגובות, העלאת פוסטים תדירה, השתתפות החברים בדיונים השונים, הגעה לאירועי הקהילה וכדומה.
תוכן הוא ללא ספק המלך, הוא יהיה אחד הגורמים המובילים ליצירת המעורבות בקהילה שלכם, כמובן צריך להבין איזה סוג של תוכן מעניין את חברי הקהילה וליצור ממנו יותר.
כמה טיפים בנושא זה:
- בתחילת דרכה של הקהילה, אתם (והמנהלים שאיתכם) תייצרו את מרבית התוכן. הכינו רשימת מקורות ואנשים שאתם יכולים לשאוב מהם השראה ומידע – כזה שייתן ערך מוסף לקהילה שלכם.
- צרו קשר עם אנשי מפתח (אוטוריטות בתחום) שיהוו את גרעין הקהילה. תפנו אליהם באופן אישי ותבקשו שיכתבו תוכן בקבוצה - פוסט שבועי/דו-חודשי. עשו איתם וובינר/לייב בנושאים שונים הקשורים לקהילה. תעודדו אותם, תפרגנו להם, תיצרו איתם חיבור אישי! תתחברו איתם בפייסבוק ותפגשו איתם לקפה.
- מדברים על כך שעד 2020 80% מהתוכן שאנחנו נצרוך יהיה בוידאו. כבר היום ניתן להרגיש שאנחנו מתחילים לאבד סבלנות כאשר יש פוסט מלל ארוך, ואפילו לתמונות אנחנו כבר מגיבים פחות ופחות. וידאו תופס לנו את העין ומסקרן אותנו, כמובן חשוב שיהיה מעניין כבר בשניות הראשונות אחרת פשוט נמשיך לגלול עם האצבע לדבר הבא.
תדאגו שחלק נכבד מהתוכן שלכם יהיה גם בצורה של סרטוני וידאו, לייבים וכדומה, חברי הקהילה שלכם לרוב יגיבו לזה יותר.
- לגבי לייב/וובינר, כולנו מכירים את זה שלמרות שאנחנו מאוד רוצים, קשה לנו להתעדכן (גם טכנית אנחנו לא מקבלים התראה על כל דבר) בכל הפוסטים שעולים בקבוצת הפייסבוק, מה שיפה בלייב/וובינר, הוא שניתן לתזמן אותו - "חברים יקרים רשמו ביומנים, לייב עם אסי כהן ביום שלישי הבא בשעה 18:00".
כך חברי הקהילה יוכלו לרשום לעצמם תזכורת ולהיות מוכנים לקבל את התוכן הזה, והתגובות לא יאחרו לבוא ויבואו בנדיבות.
זו גם כמובן במה מצויינת לאסי כהן ופרגון מדהים עבורו. הוא מצידו (חוק ההדדיות), ישמח להיות מעורב יותר בקהילה שלכם.
עוד דבר קטן באותו ההקשר, לאחרונה התחלתי להעלות בקהילה שלי בכל יום שישי, פוסט המרכז את "5 הפוסטים הנקראים ביותר השבוע שאסור לכם לפספס!" חברי הקהילה מאוד אוהבים את זה.
- אני אדבר על זה עוד מספר פעמים בהמשך - Group Insights.
בתור מנהלי הקהילה, אתם חייבים להעזר בכלי הזה, הוא יעניק לכם המון מידע אפקטיבי על הקהילה שלכם, בקבוצת הפייסבוק.
תחת הקטגוריה Top Posts, תמצאו את עשרת הפוסטים שקיבלו הכי הרבה אנגייג'מנט בחודש האחרון (וכמה עשרות פוסטים אם אתם בודקים דרך המובייל), מסתבר שזה התוכן שמעניין את חברי הקהילה שלכם - תדאגו לייצר ממנו עוד!