מרבית הפניות שאני מקבל מבעלי עסקים, עוסקות בשני אתגרים עיקריים:
1) אני רוצה לבנות קהילה, איך מתחילים?
2) פתחתי קבוצה והיא לא מתרוממת, אני מרגיש.ה שאני מדבר.ת שם עם עצמי, איך אפשר לגרום לה להתרומם ולאנשים להיות מעורבים יותר?
בבלוג-פוסט הזה אני רוצה לדבר על הנקודה ה-2.
לאחר הפנייה אני נכנס לקבוצת הפייסבוק הרלוונטית, ומה שאני רואה ברוב רובם של המקרים, הוא שהתוכן הקיים בקבוצת הפייסבוק, שווה כמעט במדוייק, לתוכן שיש לאותו בעל העסק בדף העסקי.
קהילת פייסבוק זה לא דף עסקי!!
המטרות הן שונות לחלוטין, והשפה בה נתנהל בתוך הקהילה שונה במהותה מהשפה השיווקית/קידומית שבה אנחנו מתנהלים בדף העסקי.
דף עסקי כשמו כן הוא - זהו הדף של העסק.
שם אנחנו במרכז, מספרים את הסיפור שלנו, נותנים את הטיפים שלנו ומספרים על הלקוחות שלנו.
קהילת פייסבוק לא עוסקת בנו (!!!), קהילת פייסבוק עוסקת אך ורק בחברי הקהילה.
הם במרכז, והשפה היא שפת דיון, תמיכה, פרגון ועזרה.
בכלל לא מדובר כאן במנהל הקהילה, כל מה שהוא עושה - זה להעניק את המרחב, הוא ה-facilitator של הקהילה.
ברגע שזהו ה-state of mind של מנהל הקהילה, רק אז אפשר להתחיל בבניית הקהילה.
אבל אל דאגה, זה לא אומר שמנהל הקהילה לא יקבל חשיפה לפעילות העסקית שלו, הוא יקבל אותה בריבוע.
הוא יעניק המון ערך לחברי הקהילה, הוא ידאג לטפל בצרכים שלהם, הוא ישתף מהתוכן והמומחיות שלו, הוא זה שמעניק את הבמה - מה שייצור בצורה טבעית "הילה" מעל ראשו, ובצורה זו ובאופן עקבי, הוא יבנה את האוטוריטה שלו וקהילה של אנשים מסביב לפעילות ולערכים שלו.
דבר נוסף באותו ההקשר, תיאור הקבוצה בפייסבוק (Description) גם הוא לא יכול להיות שיווקי ולהציג את מנהל הקבוצה ואת העיסוק שלו - גם כאן אנחנו כבר מבינים, עוד לפני שבכלל נכנסנו לקבוצה, מה סביר מאוד שאנחנו נראה בתוך הקהילה - בעיקר את מנהל.ת הקהילה מדברים לעצמם ומעניקים לנו ממיטב התוכן השיווקי שלהם.
תיאור הקבוצה צריך להסביר מה יוצא לחברי הקהילה, מזה שהם יהיו חברים בה (ולא מה יוצא למנהל הקבוצה מניהולה).
בעצם כאן אנחנו "משכנעים" את הא.נשים להצטרף אלינו, לסוג של קבוצה אקסקלוסיבית, בנושא מסויים, שהם "חייבים" להיות בה, כי הם יקבלו ממנה טונה של ערך ומקום בטוח ופתוח לשיתוף, שהם לא יקבלו בשום מקום אחר.
כאשר בעל העסק מבין (ומיישם) את הנ"ל, הוא כבר נמצא בחצי הדרך להצלחה.
תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים
באתר, דף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב.