היי חברים, ממשיך בפוסטים עם טיפים והמלצות לבניית קהילה דיגיטלית (הנסיון שלי הוא בקהילה מקצועית). אמשיך בכמה מילים על הדברים שרצוי שנבחן לפני שאנחנו מחליטים להקים קהילה משל עצמנו. אז מה לדעתכם מבדל את הקהילה שלכם מקהילות אחרות? מה מבדל אותה מקהילות אחרות עם נושא דומה? מה חברי הקהילה מקבלים בקהילה שלכם שהם לא מקבלים בקהילות אחרות…
יצא לכם פעם לברר את זה איתם? כולנו חברים בהמון קבוצות, באופן אישי אני משתדל לצמצם את כמות הקבוצות שאני חבר בהן לקבוצות שהן הרלוונטיות ביותר עבורי ועונות על הצרכים האישיים שלי ובצורה הטובה ביותר. ניקח כמובן בחשבון שהצרכים שלנו משתנים לעיתים די קרובות, ולכן גם הקבוצות בהן אנחנו חברים משתנות בהתאם. שאלת הבידול בקהילה, בדיוק כמו בעסק, היא מהותית. לפני שאתם רצים לפתוח קהילה, תבחנו קודם האם כבר קיימות קהילות פעילות בנושא שבו אתם מעוניינים לפתוח, לקהל היעד שאתם רוצים לפנות. ואם כן (גם אם יש מספר דברים שחסרים בהן לדעתכם), אולי בכלל עדיף לחבור לקהילה קיימת ולהציע לעזור בניהולה (או להציע לנהל תת קהילה שלה), ולא לבנות הכל מאפס (להוסיף אנשים, ליצור תוכן מעניין, לעודד מעורבות, לוודא שעומדים בכללים, לחסום, להזהיר, לסנן, לאשר, לא לאשר………).
בהזדמנות זו גם תוכלו למלא את החוסרים שזיהיתם, ובכך לתרום מעצמכם לקהילה, אפילו שהיא כבר רצה ועובדת. אחד הדברים שאני משתדל לעשות באופן קבוע, הוא לשאול את חברי הקהילה שלי למה הם בעצם נמצאים בה? ממש שואל בצורה ישירה – "תגיד שאול, למה אתה נמצא בקהילה?"
אתם תקבלו בצורה זו המון אינפורמציה מצויינת, שתיתן לכם אינדיקציה להבין את הבידול שלכם והאם "פגעתם" (ואם לא – חישבו אילו התאמות צריך לעשות). יכול להיות שהם בקהילה שלכם כי הם מאוד מתחברים אליכם ולאישיות יוצאת הדופן שלכם – אז הבידול הוא בעצם אתם. יכול להיות שאת התוכן שאתם מעניקים להם הם לא מקבלים בשום מקום אחר. יכול להיות שהתמיכה שהם מקבלים בקהילה שלכם היא ייחודית. וגם יכול להיות שאין להם מושג מה הם עושים בקהילה שלכם, זה גם בסדר ושווה לבחון למה.
לפני שאתם מתחילים לרוץ עם הפרוייקט הזה שנקרא קהילה ולקבל עליכם את המחוייבות הלא קטנה הזו שנקראת – מנהל קהילה. תבחנו קודם כל עם עצמכם, האם באמת יש צורך בקהילה שאתם רוצים ליצור.