באחד הפוסטים הקודמים שלי דיברתי על חברות חד קרן ועל המיקוד ההולך וגובר שלהן בבניית קהילה סביב המותג שלהן.
אנחנו רואים כיום כיצד אסטרטגיות שיווק מסורתיות נכשלות בעידן של חוסמי מודעות (ad blockers) ורווית-יתר של מותגים. במקביל, התחרות נעשית קשה יותר ועלות גיוס הלקוחות עולה כל הזמן.
הכלכלה הדיגיטלית המודרנית דורשת גישה ייחודית לשיווק.
זו הסיבה שרבות מהחברות המצליחות ביותר משקיעות בדברים שאינם מובילים ישירות ליותר מכירות,
אלא הן מחזקות את המותג בטווח הארוך - הן מתמקדות בבניית קהילות סביב המוצר או השירות שלהן.
אנחנו מתחילים להבין שלא משנה כמה טוב הוא הדבר שאנחנו מוכרים, בסופו של יום זהו רק מוצר או שירות. על פי סקר המותגים המשמעותיים של 2019, 77% מהמותגים יכולים פשוט להיעלם ולאף לקוח לא יהיה אכפת. אבל אם השיווק שלך בנוי סביב הקהילה שלך, העסק שלך יכול להימנע מגורל זה.
האנשים שמרגישים "בבית" בקהילה שלך, סביר מאוד שישכנעו אחרים להשתמש במוצר או בשירות שלך גם כן. שיווק מפה לאוזן הוא כוח שאי אפשר שלא להתחשב בו - למרות שלא ניתן למדוד אותו בקלות. 6 מתוך 10 לקוחות לא יסמכו על המותג שלך אלא אם כן מישהו אחר ערב לו. הם רוצים להיות בטוחים שתעמוד בהבטחות שלך. תוכן שנוצר על ידי חברי הקהילה שלך יכול לשכנע אותם לקחת את הסיכון.
יתרה מזאת, אותם האנשים ירחיבו ברצון את מאמציהם "להמיר" אחרים. מכיוון שהם רואים בכך תנועה, בחירת סגנון חיים - לא החלטת רכישה. הקשרים שלהם יהפכו ללקוחות פוטנציאליים שלך - 71% מהצרכנים מושפעים מאוד מהמלצות חבריהם.
לפתח נאמנות לעסק שלך
נאמנות קהילתית מתורגמת לעתים קרובות, אם כי לא בהכרח, לנאמנות למותג. אנשים אלה מתכנסים על ידי החזון העסקי שלך, וככלל, ניגשים בהתלהבות למוצרים והשירותים אשר מרחיבים אותו. זה יכול להציג סט של אתגרים - אם החלטות הפיתוח שלך איכשהו פוגעות בערכים שהקהילה שלך נבנתה עליהם, המשתמשים ינטשו את המוצר ו/או השירות שלך בהמוניהם. עם זאת, אם תשאר נאמן להבטחותיך, אנשים יהיו להוטים לנסות דברים חדשים.
ניהול קהילה פעילה סביב העסק זו דרך נהדרת להבטיח "לולאת משוב" שקופה בינך לבין לקוחותיך.
תגובות אישיות הולכות לאיבוד, אך קשה להחמיץ תהודה קהילתית.
קהילה זו הזדמנות אדירה להבין את הצרכים של הלקוחות שלך - חברי הקהילה. לעומת מקומות אחרים, בתוך הקהילה החברים מרגישים מאוד בנוח לשתף דברים, שסביר להניח שלא היו משתפים באף מקום אחר. מתפקידך כמנהל הקהילה לזהות דפוסים חוזרים, ולהעניק להם מענה.
זה גם נותן לך אפשרות מצויינת למדוד כמה טוב אתה מתנהל כבעל עסק או כחברה, מה שיכול לסייע מאוד כמדד לשביעות רצון הלקוחות ולשימור הלקוחות.
מסקנות
קהילות עסקיות הן חלק מהתרבות הדיגיטלית שלנו - ואיננו יכולים להתעלם מזה.
אם אינך מטפח את הקהילות של הלקוחות שלך ושל הספקים שלך, אתה מסתכן בלהפסיד במשחק כנגד עליית מחירי הטראפיק והקליקים.
עלינו לפתוח ערוצי תקשורת דרך אנשים רגילים, כאלה שאנו יכולים להתחבר אליהם באמת. רק הם יוכלו להוביל נאמנה לשימור לקוחות ארוך טווח. ולכן, זה סופר חיוני להתמקד בהשפעה החברתית שלך בנוסף לערוצי השיווק המקובלים.
כשכל המוצרים ו/או השירותים מרגישים לנו כצרכנים לעיתים אותו הדבר, מה שיכריע בסופו של דבר בבחירה שלנו, הוא המחיר. כאשר אין לצרכן שום חיבור רגשי עם העסק שלך, אין לו שום בעיה לקנות פעם אחת אצלך ופעם אחרת בעסק אחר.
לאורך זמן זה מה שהצרכנים מחפשים, את החיבור הרגשי עם העסק או המותג. הוא זה שייצור את הבידול עבור עסק המנהל קהילה סביב הפעילות שלו, לעומת עסק הממשיך להשתמש באסטרטגיות שיווק מסורתיות וגישות המקובלות בעולם העסקי הישן.
תוכלו למצוא מידע, טיפים, הרצאות וראיונות על ניהול קהילות דיגיטליות, העוסקים בין היתר בתהליך בניית הקהילה, עידוד מעורבות בקהילה, מודלים עסקיים, ויצירת קהילת לקוחות עבור בעלי עסקים
באתר, דף הפייסבוק או ערוץ היוטיוב.